Bukefalos 28 år!

För lång brösta

Constance

Trådstartare
Kan bröstan på en bröstsele vara för lång?

Är den för lång på den här shettisen? För visst ska den helst inte gå över däckelgjorden? Gör det något? Påverkar det funktionen?


Bry er inte om att kommentera övriga saker. Är gamla bilder, och jag ska byta vagn m.m. ;)



 
Sv: För lång brösta

Jag tycker nog att den ser lite lång ut för den ponnyn ja. Det är nog det att det finns en risk att bröstan "hakar i" gjorden om det är så att den är för lång.
Kanske kan du minska längden ngt genom att ha ett lite tjockare bröstunderlägg av fårskinn under?
 
Sv: För lång brösta

Trots att jag kört en del bröstan såhär, så har den faktiskt aldrig "hakat i".
Men nu har en tjej hört av sig och vill köpa selen, så då kan jag köpa en som faktiskt passar bättre ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Roheryn
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 629
Senast: verser
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 465
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp