Bukefalos 28 år!

För lite mat? (marsvin)

O

Osis

Ger jag mina marsvin för lite mat? Läste i tråden ovanför och ni verkar verkligen ge era mycket mera mat än vad jag ger mina!

jag ahr två honor och två hanar.

honorna bor tillsammans i en stor hemmagjord bur, de är väldigt lata av sig och lligger mest och sover om dagarna. De får:
morgon: Hö + 2 msk pelletsblandning
middag: Hö
Kväll: Hö + Grönsaker i form av; sallad, äpple, tomat, gurka, hårdbröd, kol, morötter och sånt de gillar.

Hanarna bor tillsammans i en stor kaninbur och de rör på sig betydligt mera, de leker och busar mesta dels hela dagarna då de inte ligger och vilar. så de får mer mat
morgon: hö + 3msk pelletsblandning
middag: hö
kväll: hö + grönsaker lika som honorna fast lite mera

De får också kvistar att gnaga på och godisstänger som man köper i zoobutikerna, på sommaren får de gräs.

De får inte fri tillgång på höet för de äter inte upp det då, de ska bara ha nytt hela tiden, tänker jag fel när jag ger dem såhär?
Har läst att de inte ska ha fri tillgång på pellets för de kan ge dem urinsten.

Är jag helt tokig?
 
Sv: För lite mat? (marsvin)

Nej, jag tycker det låter bra. Bara höet inte hinner ta slut mellan gångerna.
Mina tjejer tycker också att "nytt" hö från påsen är godare än om det legat framme i buren ett tag.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
984
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Nikan
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 102
Senast: Whoever
·
Övr. Djur Jag har det fantastiska nöjet att passa två små grisar i 2 veckor. Det var längesedan jag hade marsvin, men har full koll på hö och...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp