För litet stall

Sv: För litet stall

Helt rätt. Nu för tiden ställer dom ju in hästarna i små garage och ger mögligt hö. Det finns ju folk som inte ens vet vad eller hur mycket en häst äter. Dom går bara och köper eller får en billig häst. Jag har hört många otäcka historier. Hur hästar blivit matade med råa potatisar tex.
Att dom är petiga är ju en sak. Kan ju tvinga folk att bygga om pga 1 dm för liten box tex. Men så många fel i ett stall det kan man inte se mellan fingrarna. För låg och trång box är ju obekvämt för en häst. Elledningar farliga. Det kan ju börja brinna då. Helt ok tycker jag att stänga detta stall.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 427
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 595
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även denna vecka bjöd på en för mig ny bekantskap. Jag fick sitta på Sunny Boy, en liten nätt och spenslig fux med fullblod på mödernet...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är nu nånstans omkring 2½ år sedan som jag slutade rida. Jag red på ridskola då och slutade för att jag tyckte att det inte gav mig...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp