För stor?

H

hopponny

Här sitter jag på en c-ponny som är mindre än min foderhäst, jag är ca 162 lång och väger ca 50 kg, kommer troligtvis inte växa mer pga. korta föräldrar och inte vuxit på länge heller. Kan jag rida c-ponny fortfarande då jag tycker jag tycker jag har svårt för att få till d-ponnys? :)

nybygget-2009-d-197_59597402.jpg
 
Sv: För stor?

Nä, jag tycker inte heller att du är för stor för c-ponny.
Jag är oxå i din längd och vikt och rider oxå en c-ponny.
 
Sv: För stor?

JAg tyckte det såg bra ut och så :) fortsätt rida din lilla c-ponny du ^^

PS:min granne rider b-ponny och hon är större än du :)
 
Sv: För stor?

De gör jag med ;)

TS: Håller med alla andra, inte för stor för denna ponnyn. Men på vilket sätt menar du att den är större än din foderponny? Frågade du för att få veta om du är för stor för din foderponny eller denna ponnyn?
Kan man få se en bild på foderponnyn?

När jag red på ridskolan så red jag inte C-ponny för de var för små för mig. Men hemma har jag en B-ponny som jag inte är för stor för. Mankhöjden säger ju inte så mycket, därför undrar jag. Det kan ju vara ganska stort att jämföra om man bara pratar om mankhöjd.:)
 
Sv: För stor?

Det där är ingen fara, jag är i ganska exakt samma storlek som du + nån cm och ett par tre kilo och har en maxad c-ponny (en isis men dock c-ponny).
 
Sv: För stor?

Jag är nästan 170 å väger 60 kg. Min nätta d-ponny har inga problem med mig :D
 
Sv: För stor?

Ser ok ut på bilden.

Dock viktigt att inse när man blir för stor, och att hitta en annan lösning om man vill ha kvar ponnyn eller om man själv vill fortsätta rida (tänkte överlag inte just riktat till dig).
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Dessie2010
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 453
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 951
Senast: ylvalill
·
Gnägg Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring...
2
Svar
28
· Visningar
3 346
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp