Bukefalos 28 år!

För tidig födsel

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Ina

Upplys en okunnig...

Min kompis åkte just in på BB. Vattnet har redan gått fast hon har 6-7 veckor kvar.
Blir det problem med så tidigt födda barn? Vad i så fall?

Ina
aningens orolig
 
Sv: För tidig födsel

Hej
Det kan mycket väl gå bra (givetvis kan man ju inte ge särskilt exakta svar, utifrån den informationen som finns i inlägget).
6-7 veckor innan är ju inte så jättetidigt iallafall. Håller tummarna för din kompis, men som sagt, det kan mycket väl gå jättebra!!
 
Sv: För tidig födsel

Nu för tiden är 6-7 veckor för tidigt (dvs graviditetsvecka 33-34) inte så jättetidigt - man räddar ju på fullt allvar barn som är födda i vecka 23-24 - DET är tidigt!!!

En arbetskamrat till mig födde sin son 6 veckor för tidigt. Han var ju givetvis väldigt liten, och fick stanna på sjukhuset i några veckor, men i övrigt var det inga problem eller komplikationer - han är nu en alldeles vanlig liten kille på 1½ år!
 
Sv: För tidig födsel

Min yngsta är född i v 35. Han vägde bara 2 kg vilket är lite i den veckan. Men det är normalt inga problem. Vi fick komma hem efter två veckor. Då hade han återfått sin födelsevikt. (Barn tappar normalt en del vid födseln).

Det som är när de är små är att de kan ha svårt att äta (små munnar och svaga). Då matas de med mammas mjölk med en sond ner i magen. En del för tidigt födda barn drabbas av gulsot men det är ingen fara heller. Barnen läggs i ett "solarium". De läggs i kuvös tills man ser att de klarar sig utan den och sedan ofta i värmesäng tills när de är mogna läggs i vanlig säng. De är också mer infektionskänsliga.

Läs mer på kanalen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Crossline
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 533
Senast: JohannaB
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 477
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Smådålig i magen
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp