Bukefalos 28 år!

För tunna naglar för gele?

Känns väldigt individuellt det där.
Har inte hänt mig iaf. Och ingen jag känner eller läst om heller :)
Nagelteknologer hat bloggat om det, omdömen på eleven och såna sidor som säljer det är fullt med negativa kommentarer. Absolut inget jag skulle satt på naglarna iaf!
 
Ett annat tips, också Sally Hansenprodukt: Vanligt underlack och sen 1-2 tunna lager med Hard as Wraps skyddar skadade nagelytor. Den är iofs en gel, men ska inte härdas utan lufttorka och gör nagelytan hårdare = borde bli mindre ömt för dig
 
Usch, jag skulle aldrig våga chansa. Kör på vanligt stärkande lack, nån multivitamin för naglar och hår och smörj med mandelolja kring nagelbanden dagligen istället tills naglarna är i skick igen.
 
Att dra och slita i lacken är ju något som sitter i huvudet. Om man tänker sig för varje gång man pillar på de, och slutar i samband med det så släpper det efter några dagar. Naglar blir starkare av att man får i sig kalk (mjölkprodukter/kalkhaltigt vatten) och nån av vitaminerna, typ a eller b? Ät det som innehåller sådant som stärker naglarna, tabletter och dylikt är inte nödvändigt om man äter rätt. Skyddslack om man lack ska ha alls.

Rent spontant tänker jag "Fina naglar nu, exakt nu" vs "Starka, friska, fina naglar längre fram i tiden", det senare känns ju mer hållbart i längden.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 133
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 866
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 026
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp