Bukefalos 28 år!

Fördel/nackdel med 2 valpar

elmelts

Trådstartare
har en kull valpar där jag kommer behålla minst 1 tik i. Men skulle vilja höra hur ni haft det när ni behållt/köpt 2 valpar samtidigt.
 
Sv: Fördel/nackdel med 2 valpar

För mig har det i alla fall funkat bra att ha flera jämnåriga valpar samtidigt. Bara man har tid & energi att lägga ner på ensamtid med de enskilda valparna så är det ingen fara anligt mig :laugh:
 
Sv: Fördel/nackdel med 2 valpar

Har man mycket tid, så brukar dom ha stor glädje av varandra verkligen! Men jag har märkt att dom ofta tyr sig lite mer till varandra än "normalt" och att man således får fokusera på att träna, promenera och umgås med dom isär också - så att det inte blir problem i högre ålder.
 
Sv: Fördel/nackdel med 2 valpar

För oss har det fungerat väldigt bra. Vi köpte två valpar från samma kull, dessutom hanar. Det man behöver vara förberedd på är givetvis att det kräver mer tid, plats, kostar mer och kan kräva en del planering. Men, vi har inte ångrat oss trots flertalet varningar. Vi var förberedda. Det tror jag är det viktigaste ....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 659
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: ryujaneiro
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 440
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp