Fördelar och nackdelar med automatväxlad vs manuell bil (utbruten från Vad gör vi CLX)

Dessutom var det en pluginhybridbil så den lät inte ens om man inte trampade extra rejält på gaspedalen. Vågar nog inte ladda den ändå iofs så att inte stallet börjar brinna. Två gånger har jag letat efter kopplingspedalen med foten, men endast i stillastående läge, så inga katastrofer för inredningen än.

Men håller med @Halcyon om att den känns väldigt osmidig och pansarvagnsaktig jämfört med min Seat Ateca. Ändå är väl XC40 lill-modellen i familjen?

Allt är relativt, jag kör runt med en xc70 just nu :D den kallar vi isbrytaren
 
Storleken på V40 som bil var helt klart trevlig. Jag kikade lite på en sådan förut men det föll på att bagageutrymmet var sämre än väntat (plats för hundar osv...). Hade gärna haft något i V40-storlek men med bagageutrymme mer i stil med en gammal kantig V70 :p

Jag älskar min V40 (äldre varianten, den är från -02). Drar helt ok för ålder och typ av bil (bensinare) och sväljer mycket last.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 923
Senast: inverterad
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 601
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 333
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vi, eller jag förresten, hunden fattar nog inte sånt, har gått och väntat på att det ska bli den 15-16 november sedan den 2/10. Eftersom...
Svar
0
· Visningar
808
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp