Bukefalos 28 år!

Fördelarna med att fasta

Eufori har jag definitivt märkt av när jag har fastat över 3 dagar i sträck. Men man blir också ett riktigt pucko, måste jag säga. Så man går omkring som en lycklig och vimsig idiot :D
:rofl: Jag kommer ihåg de lite lätt oroade minerna från omgivningen när jag ivrigt bedyrade hur FANTASTISKT det kändes att inte ha ätit på tre dagar.
 
:rofl: Jag kommer ihåg de lite lätt oroade minerna från omgivningen när jag ivrigt bedyrade hur FANTASTISKT det kändes att inte ha ätit på tre dagar.

Första gången man kommer in i ketos , efter första dagarnas totala dipp, är en riktigt yihaa-känsla. Man kan klättra upp för Mount Everest utan problem.
Men om du gör det regelbundet och ofta kommer yihaa-känslan minska, å andra sidan kommer dippen innan också minska.
 
Räknas periodisk fasta så fastar jag majoriteten av mina arbetsdagar. Kaffe på morgonen när jag kommer till jobbet, kaffe vid lunch för att sedan äta ett litet mål innan träning vid 16 och ett större efter träning vid 20-21. 19-5 blir det antar jag. Fördelar, sova en kvart längre på morgonen och slippa tänka på matlåda :p
Blir varken trött eller hungrig och äter oftast liknande även lediga dagar.

Riktig fasta när man är utan mat i flera dagar har jag endast prövat i mina ätstörda perioder främst i tonåren. Mådde jätte bra första dygnet, en dipp någonstans dygn 2 då man var hungrig (!) för att må bra till dygn 4-5 någonstans då jag blev svimfärdig kräktes och skakade. Mysigt. Men blir antagligen skillnad om man dricker något med energi, men har aldrig vågat (eller vill) pröva.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 866
Senast: Gunnar
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
782
Senast: julgrisen
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp