Sätta fast lådor umder sängen

Mirre

Trådstartare
Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och krypa in under sängen. Framförallt på nätterna är det tydligen jättemysigt att ligga där, vilket håller oss vakna när det krafsar och grejas för att sedan komma ut igen. Vi måste då gå upp och dra ut hela lådan fär att få ut katterna. Finns det något sätt att få fast dessa lådor så katterna inte får upp dem? Det är vanliga släta lådor som hör till sängen, så de är ju verkligen måttanpassade för att få plats.
 
Det kräver väl någon form av hake eller beslag där ena delen sätts i lådan och den andra i sängramen.
Eller någon ögla i ena änden med något snöre och en krok i andra där man hakar i snöret.
Alternativt lägga något tungt i eller framför lådan så ni når över gränsen för vad katterna orkar öppna.
 
Eller om det på något vis kan gå att anvä da sådana "lås" man sätter på skåpsdörrar mot småbarn.
Kanske finns för lådor också förresten..
 
Är de i plast? Eller vad är det för lådor? Borra hål i locket och i lådan och sätta zip tie?
Annars har ikea några klämmor men då behöver det vara upphöjd kant.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 100
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Jag har kört Everclean eller Pussi Kompakt klumpbildande i kattlådorna från första början. Nu har en katt fått astma och eftersom...
Svar
16
· Visningar
2 073
Senast: Riru
·
Övr. Barn Under det senaste 8 månaderna har jag haft möjlighet att ta del av min bror och hans sambo och deras sons vardag och är även faster åt...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 893
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp