Fördommar om "kamphundar" och nu hundvakt, hjälp!

Sv: Fördommar om "kamphundar" och nu hundvakt, hjälp!

Förmodligen köksavlade shitbulls.
Finns knappast någon seriös uppfödare som säljer valpar till så okunniga personer. 2 av olika kön dessutom.

Kan nog hålla med dig, tyvärr... Jag hoppas ju på att killen är mer kunnig, men vi får se idag, ska träffa dem om ett par timmar.

KL
Har nog redan bestämt mig för att dra mig ur och pratade med tjejen i telefon igår. Jag sa att jag kan ha dem nu denna första gång nu i veckan som kommer, men att hon sen får leta vidare.

Vill inte döma någon, men hon verkar ju inte "så jättesmart". De har tänkt att hundarna ska vara själva två timmar om dagen, men just en dag i veckan blev det längre dagar och de behövde hundvakt 5 timmar. Det lät ju bra att de tar det ansvaret, men sen sa hon att killen alltid börjar jobba 8.30 och jobbade till 13.30 och att hon alltid slutade 11.00 men hade inte körkort och kunde ta 2 hundar på bussen. Meeen, sa jag, då är det ju bara 2,5 timme tills du är hemma igen, då kanske de klarar vara själva en halvtimme till, den dagen när de blivit lite större. De har ju sällskap av varandra och klarar tydligen 2 timmar? Ja, jag tänkte inte på det blev svaret :o:p...
 
Sv: Fördommar om "kamphundar" och nu hundvakt, hjälp!

Fibusen: Du skrev jag kunde råda dem till kastrering och det vore ju toppen, men jag är rädd för att de tänker avla så småningom :mad::crazy::banghead:

När jag tog upp det där med löp och vad de skulle göra då, sa jag på skämt att delar ni inte på dem så blir det valpar i huset ( jag menar, det hoppas jag de förstår, därav "skämtet"). Tjejen svarade: Nä, det vill vi inte ha,inte denna gången ( och syftade alltså på första löpet). Jag tände till lite på svaret och sa att nä, det är ju högst olämpligt och olagligt när de är så unga och ni inte vet hur de blir som vuxna. Hon höll med ( iallafall vad hon sa:meh:)..

Angående deras "uppfödare" så verkar det vara två olika. Jag har "luskat" runt lite på deras fb-sidor och kunnat lista ut att hundarna kommer från två olika ställen. Ena "kenneln" de köpt ifrån, verkar vara någorlunda ok med engagerade människor ( visar bilder på valpträffar, har vackra bilder på hundarna och verkar rätt seriösa, förutom att de verkar sälja till vem som helst).

Usch, nu när jag själv skriver, så ser jag hur illa det verkligen är. Ska göra mitt bästa idag och avråda allt vad avel heter för dem och samtidigt dra mig bort från dessa människor i mitt liv....

Dina verkar ju jättegoa i övrigt :-)
 
Senast ändrad:
Sv: Fördommar om "kamphundar" och nu hundvakt, hjälp!

Suck! Blir så less.... Oseriös avel = oseriösa hundköpare!!!!

Inte konstigt att dessa "kampisar" får så dåligt rykte.... :( Jag blir jätteledsen när jag vet vilka underbara hundar det faktist är, Väldigt arbetsvilliga,positiva och glada hundar.

Dock så är det ju verkligen den värsta tänkbara rasen att hamna i fel händer..:(
 
Sv: Fördommar om "kamphundar" och nu hundvakt, hjälp!

Hemkommen från träffen.

Killen hade lite mer koll, hade haft hund i föräldrahemmet i många år. De kändes vara helt ok och trevliga människor ( så förlåt att jag dömde en del i tidigare inlägg), men inte riktigt insatta i vad de hade i kopplet. Frågade åter igen hur de skulle lösa tikens löp och fick till svar att de kunde lämna bort någon av hundarna till sin far under tiden ( bra där).

I mitt fall kan jag lugna mig. Tikarna ( min och deras) lekte en stund, men sedan började de trigga varandra mer och mer till bråk, så vi kände båda parter att det inte kommer funka att vara hundvakt och ha dem inomhus ihop. Jag önskade dem lycka till och hoppas det går bra för dem. Mötet kändes bra och avslutades i samförstånd:)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 578
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 302
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 411
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp