Fördomsprofilen Ryttare plus häst.

~30, av sån behändig storlek att det passade bra att fortsätta med ponny. Allroundare som pysslar med lite allt möjligt men med dragning mot dressyren och en del ambitioner där. Tror att du har eget stall och kör där på "praktiskt", men kör en del till ridhus för att trimma eftersom det finns ett intresse där. Tror dock inte att du är en tävlingsryttare, utan en träningsryttare.

Ganska spot on.

Men jag hoppar bara under dödshot :D

Jag vill tävla men jo, definitivt mer träningsryttare än tävlingsryttare.

(35, 159cm över havet och när jag inte bär runt på ny ponnyryttare så väger jag numer runt 55kg så påni it is.)

Och hemma är verkligen ordnat för att vara just praktiskt men ibland saknar jag stallkamrater och sånt.
 
Kul läsning! :D
Jag är 29, singel och jobbar natt inom säkert.
Hästens mamma hade vi hela hennes liv, jag tränade/tävlade lite hoppning med henne, men hon var främst min mammas häst. Hästen är av sportmodell och blev perfekt lagom i storlek! :) Jag har haft ett par hästar innan denna. Jag är främst hoppryttare men lägger stor vikt vid att hästen ska hålla hela livet och lägger upp träningen därefter. Jobbar gärna hästen utomhus även om jag står i ett privatstall med både ridhus och ridbana. Rider för tränare var-/varannan vecka och planen är att ha hästen redo för tävling nästa år! I stallet är det ordning och reda på mina grejer (hemma är det kaos.. :rofl: )

Då var jag ju iaf inte helt ute och cyklade! :D
 
Jag är absolut sämst på sånthär, men ös gärna era fördomar över mig istället! :D Såhär ser vi ut för det mesta:
  • Hästen är en brun KWPN-valack på 165, 20 år, inte den smäckraste modell på häst.
  • Vi varvar mellan en Pfiff Gino och en lite äldre hoppsadel från Gold Medal.
  • Jag har tre träns: Ett från Treadstone, ett av Hööks lite dyrare och ett riktigt hopplock, men som ändå ser riktigt ok ut.
  • Färgen på lindor, schabrak och mina ridbyxor är mestadels brunt, blått eller grått. Rider nästan alltid i piké, med fleecejacka över, eller något annat mer anpassat efter rådande väderlek så att säga.
  • Alltid benskydd i någon form fram, bakskydd när vi gör annat än slörider.
  • Aldrig hjälptyglar. För det mesta rider jag på tränsbett i olika former, ibland jaktstång.
  • På fötterna sitter antingen mina trogna Bluntstone eller mina dressyrstövlar från Mountain Horse.
  • Håret uppsatt i hästsvans, endast p.g.a. i vägen annars.
  • Alltid Tegerahandskar (eller trefingervantar när det är kallt), JW-hjälm och dressyrspö.
  • När vi rider i mörkret ser vi ut som en vandrande julgran.
 
Då ska vi se.
Du är över 35, funktion går lååångt före flärd. Du står i stall utan ridhus och rider mest i skogen.
Du vägrar att frysa. Du är medelinkomsttagare som jobbar som tågvärd och du gillar ditt jobb.
Du gillar inte att putsa på dina saker.

Lite rätt :p
24 år. Funktion absolut före flärd. Inget ridhus men rider inte så mycket i skogen som jag velat nu. Har liten dotter som inte kan följa med där. Så blir en del ridbana eller körning. Tävlar både lite hoppning och dressyr samt ska starta fälttävlan nästa år. Hann med en fälttävlan förra året men denna säsongen var jag gravid.
Hatar att frysa men gör det oavsett hur mycket kläder jag har..
Jobbat som personlig assistent men nu föräldraledig, och innan de börjat studera till tandsköterska. Så även om tågvärd inte stämmer som iallafall yrke med mycket kundkontakt.
Gillar inte att putsa men gör det ändå. Sadeln och stövlarna putsas varje gång, tränset mer sällan..

Du får gärna gissa vidare vad min häst är för nåt. :D
 
Vilken rolig tråd! :D Får se om någon gissar rätt på mig:

- Kallblodskorsning på lösdrift, oklippt
- Fodrat regntäcke, Börjes Himalaya
- Begagnat svettäcke
- Barbacka med ridgjord eller billig begagnad bomlös från Hööks
- Träns: ett gammalt körhuvudlag hittat på loppis och ett hemmabygge av olika delar
- Rider på 3-delat bett, i repgrimma eller center hackamore
- Svart, mörkbrunt eller vinrött i färger
- 10 år gammal billig hjälm
- Lika gamla ridbyxor, helskodda och noppriga
- Muckboots eller trailkängor
- Skogsryttare men dressyrar för instruktör 2 ggr/månaden
- Pannlampan är dyrare än sadeln :angel:
 
Att sätta dig under epitetet dressyrryttare är lätt :)

Ålder gissar jag på 30 plus/minus 5
Dressyrryttare men inte rädd för att titta i det vida perspektivet och ta till dig kunskap från vitt skiljda källor.
Motto i stallet och med hästarna: Ordning och reda pengar på freda

Ja, helt rätt om dressyrbiten. Jag jobbar som dressyrtränare.
Men jag kommer ursprungligen från problemlösningen och gör fortf en del såna och rehab-jobb.
Jag är 36 år och tills för några år sen även haft islandsponnykorsning.
Har 3 mentorer som är en dressyr, en problemlösning och en som är allt det och även fd hopp och ft. Så de har alla skolat mig IOM år som lärling hos dem.
Jag är IOM att hästar är mitt jobb och jag vill leverera en bra produkt nogrann. Så det är helt rätt det med.
Privat är jag mer hippie.
Och så sysslar jag med trickträning en del för att tillgodose hippien i mig. ;)
 
Vem är jag?

Oftast kläder från Pikeur. Alltid helskodda byxor. Stövlar, skor och jackor från Ariat. Hår uppsatt i svans under en Uvex hjälm. Verdeus benskydd, träns från Lippo med bling-pannband, sadel från Albion. Schabrak från Schockemöller. Inga hjälptyglar. Ordentligt med reflexer i trafiken men aldrig annars. Rider på ett SWB halvblod på 167. Allt i blått och brunt, skulle aldrig sätta på mig något men mönster eller skrikiga färger.

Ser fram mot era gissningar!
 
Se om någon kan gissa på mig och min häst och vår historia och vad vi sysslar med :D

Ser någon mig så ser det oftast ut såhär:
Iklädd brun fluffig Kingslandfleece, OneK hjälm, ridtights eller mysbyxor, snörkängor från Ariat med byxorna istoppade i stickade sockar.
Inga vantar.

Sitter på rödbrun oklippt stor ponny med lång svart man. Han har träns från PS med bettlös nosdel och inga skor eller benskydd. Förmodligen barbacka eller med barbackapadd. Gjorden är från Mattes och tyglarna långa och släta i biothanematerial.
 
Och jag?
Uvex hjälm med kossamönster, hööks brallor och varierande form av icke ridstövlar eller skor på fötterna. Jacka/tröja är oftast en stickad tröja i ull.

Hästen är en kbl travare som är nyköpt, och inte gjort så mycket alls.
Hon rids sällan utan är oftast klädd i tömkörningsgj ord och tömmar, men när hon rids är det barbacka eller i en star trekk comfort shorty. Träns är olika men inget av dom är köpta på 2000 talet ;) bett är antingen nova eller tredelat med parerstänger. Inget på benen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp