företagande med häst-skara

misan

Trådstartare
Jag skrev för ett tag sen och frågade om den, men vill gärna veta lite mer. Hur är det att få bostad där, är det bra kommunikationer till/från skara? Jag bor utanför Östersund så det är ju en bit att åka.
Har ni som gått där, eller känner nån, haft nytta av utbildningen sen? Starat eget/jobbar hos nån därifrån?
 
Ingen? Jag undrar också hur många de tar in, och om det är svårt att komma in.
 
Jag har en kompis som går där.
Hon bor egentligen 40 mil norrut :) :). Enligt henne är det inga problem med resandet, dock har hon egen lägenhet där(genom skolan) så hon åker nog inte hem så ofta.
Meningen är att hon skall starta eget efteråt. Utbildningen är suverän enligt henne och det är de "bästa" som kommer och undervisar i olika ämnen.

Frågar man henne rekommenderar hon det starkt om man verkligen vill jobba med hästar efteråt. :)
 
Att ordan bostad brukar skolan kunna hjälpa en med. Det går rätt bra bussförbindelser som kan ta en till tex. Skövde för vidare transport. Jag kände att bil var rätt bra tt ha däruppe
 
som sagt så är buus förbindelserna ganska bra. De finns även en hel del lägenheter i Skara då SLU är typ den endå högskole i utbildningen i staden. Har du häst med dig finns det endel stall att välja på, men i sånna fall kan de vara fördel med en egen bil.
/Skarabo :banana:
 
Nån aning om vad stallplats brukar kosta där? Jag har i och för sig egentligen inte tänkt ta med nån häst, men det skadar ju inte att ta reda på lite...
Ligger skolan i stan eller hur är det att ta sig till/ från stan? Finns lägenheter på bra avstånd?
 
Vet du hur många de tar in? Svårt att komma in (många sökande?), går de mest på betyg eller brev?
 
Jag sökte den utbildningen för 3 år sedan och kom in. Dock tackade jag nej pga att jag kom in på en annan utbildning också (som jag hellre ville gå. Ångrar mig dock nu) .
Jag har inte några superbetyg. Men har gått mkt hästkurser upp t o m 10 veckor.
Skrev dessutom ett långt utförligt brev, där jag tog med precis allt jag har gjort när det gäller hästar :)
 
De finns en hel del stall, det jag sog i kostade runt 1500 kr i månaden ink. allt utom mockning. Skolan ligger nästan mitt i stan och lägenheter finns de nog oxå en hel del av i stan.
 
Skolan ligger promenadavstånd från centrum (ca 5 min) och till bussstationen ca 10 min. Det finns studentlägenheter och ingen har vad jag vet blivit bostadslös hittills som har sökt. Stallplatserna ligger nog mellan 1000 - 2000 kr av vad jag har hört av de i min klass som har hyrt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 825
Senast: Rugge
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 389
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp