Bukefalos 28 år!

Förgiftning

R

Rouge

Har en häst som i fredags började bli sårig i karlederna båda bak men såren satt bara där hon har vita tecken.
I lördags hade såren "flutit" ut över hela området där hon är vit, såren är helt öppna och varar..
Jag satte henne på penicillin då och ringde veterinären i söndags, vet var ute igår morse och tog blodprover. Fick svaren igår kväll och då var resultatet sky höga lever och muskelvärden. Vilket tyder på att hon fått någon sorts förgiftning av något som hon förmodligen pillat i sig i hagen.

Finns det någon som har varit med om liknande?
Hur behandlade ni det isånafall?

Tacksam för alla svar!
 
Sv: Förgiftning

det finns en del växter som påverkar med fotosensibilitet och leverproblem. tex johannesört.

gå ut och kolla i dina hagar!
 
Sv: Förgiftning

Ja det har jag oxå lyckats läsa mig till men varför är muskelvärdena sky höga?? Det fattar inte jag..
 

Liknande trådar

Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Lindsen
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 366
Senast: Sol
·
Hästvård Min ena häst börja bli hängig under tisdag-onsdag förra veckan, kontaktade veterinär på tordagen då benen börjat svullna på henne, fick...
2
Svar
21
· Visningar
3 979
Senast: Hemi
·
Hästvård Vad är det som händer med min älskade häst?! :cry::confused: I söndags kväll får jag uppleva en hästägares mardröm! Får ett...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 139
Senast: Kellie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp