Förgiftningsfråga ang järntabletter.

Thelma

Trådstartare
Lämnade labben ensam i 1,5 timme medans jag var hos barnmorskan. När jag kom hem hade hon minsan roat sig själv med att tugga sönder och tugga i sig det hon fann lämpligt! :(

Bla mina järnatabeltter (hemofer) och mina "Mitt val kvimma-tabletter". "Mitt val" har hon dock spottat ut det mesta av, men järntabletterna var tydligen jättegoda för jag kan inte hitta några rester... :mad: Halva burken!

Ringde giftupplysningen och fick till svar att jag måste hålla henne under bevakning det närmsta dygnet.

Jag var så stressad och orolig när jag ringde att jag knappt minns vad jag fick för info förutom att jag måste kolla att hon inte kräks ovanligt mycket.

Vad tror ni? Vilka symptom ska jag hålla utkik efter? Hon bör väl inte bli lös i magen.. snarare kryptonithård.. :crazy:
 
Håll utkick så hon inte får en himmla förstoppning och kräkningar
 
:smirk: hur gammal? unga labbar har magar av stål. min har satt i sig en salig blandning av gifter (bla 45 st nikotintuggumin) utan att ha blivit sjuk. till det kommer diverse plast- och pappersförpackningar. så håll koll på honom, men hispa inte upp dig i onödan...
 
Nikotintuggummi!! :crazy: Fick han abstinens kraken??

Hon är 1,5 år. Jag blir snart inte längre förvånad över denna enorma aptit på allt möjligt oätbart.
Jag försöker "labbesäkra" hemmet när jag lämnar henne, men hon förekommer mig ibland. Det brukar gå bra att lämna henne ett par timmar, men ibland får hon lixom bara tråkigt verkar det som. :angel:

Sist var jag orolig över att hon lyckats komma åt fruktskålen med säkert 2 kg frukt. Den natten var hon dåååålig!
:devil:
 
han gillar mint... fick ett par matskedar salt för att kräkas, men det kom bara upp 5 st. obs det går inte att helt och hållet labbesäkra ett hem. det växer som tur var bort.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
1 806
Senast: Lime
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: Fille
·
Hästvård Lång klinikrapport ang valacken & åringen Imorse gick jag upp klockan fyra, och strax innan sex började vi lasta. Och idag var det den...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 953
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp