Lång klinikrapport ang valacken & åringen

Re: Pratat med \'min\' vet nu

Jo, Triangelmärkt häst vet jag var det är. Jag hade bara inte sett förkortningen "T" tidigare och hjärnan kopplade inte :o

Så förhoppningen är att han kan vara hagfrisk och extrapappa åt Kele...
 
Re: Pratat med \'min\' vet nu

Det var ju bra att jag hade fel. :)

Jag har nämligen haft en häst som hade just "ben mot ben", dvs brosket saknades, och hon hade ONT. Med hög smärttröskel. och hon var nästan alltid glad och vacker ändå.

Och om du vill/har råd att/ ha en defekt häst som bara kan gå i hagen så önskar jag dig lycka till. Han kanske gör stor nytta med din Kele.
Hälsning P
 
Re: Pratat med \'min\' vet nu

Han var inte intresserad av någon mat alls, jag försökte med betforsoppa men han bara 'blaskade' med den.

Men jag gav ½ flaska (1.5 dl) paraffinolja uppdelat på två tillfällen, och så promenerade vi en liten kortis till på ca 10 minuter. Och han har sen imorse nu skitit 4 högar, men de är för torra och de är små. Men den sista såg lite blötare ut och han började äta hösilage (får bara småtussar) sen så jag HOPPAS det är påväg att släppa.
 
Re: Pratat med \'min\' vet nu

Maja & Pialotta - nä, bara hagen är inget alt för Vision. Han blir deppig och mår inte alls bra av att bara skrota. Utan jag hoppas ju att man ska kunna hitta en nivå med ridning (eller körning kanske) där han är nöjd men inte blir dålig hela tiden. Det är ju det vi kämpar för nu. Annars skulle vi inte provat PG etc, skrota i hagen ska han klara 'utan hjälp' i princip, men vi försöker få honom som promenadhäst. Kan han inte bli det får han åka till himlen, för hans skull.
 
Re: Pratat med \'min\' vet nu

Du får väl hitta ett sätt där intellektet blir aktiverat, låta honom lösa uppgifter. Att ha en kär häst behöver inte alltid betyda ridning, ju.
:)
 
Re: Pratat med \'min\' vet nu

Han är (tyvärr) arbetsnarkoman och inte nöjd med bara 'hjärngympa' Tyvärr =/
 
Re: Pratat med \'min\' vet nu

Usch Alexandra, sånt är aldrig roligt. Pelle är likadan, vill inte heller strosa i hagen. Första månaden går an men nu är han uttråkad. Vi har en dialog med IF och hemmaveterinären om att döma ut honom. På måndag får jag svaret. Hoppas att pg funkar för Vision.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 601
Hästvård Måste få skriva av mig lite ang hälsoproblemen med min häst... goda råd mottages gärna. Jag importerade ett Lusitanosto från Portugal...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 753
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp