Förkylda ston vs Förkylda valacker

Charlotta

Trådstartare
Så här i vårförkylningstider kom jag att tänka på när vi människor blir förkylda:
Kvinnor - konstaterar att man är sjuk :mad: , hostar, snorar samt kanske lite feber. Stiger upp ur sängen fixar frukost och går till jobbet alt lägger sig i sängen med en god bok. Säger inte så mycket.

Män - JAG DÖÖÖR :eek: Hjälp mig!

Sen gjorde jag jämförelsen mellan det förkylda stoet och min valack:
Stoet - Fortfarande ganska glad och pigg. Gick med raska steg ut till hagen, slängde sig ner och rullade runt i leran. Hostade lite men ingen störe fara.

Valacken - JAG DÖÖÖR :eek: Hjälp mig!

Observera: Ingen av hästarna har feber, båda äter sin mat samt får ventipulmin för hostan. Ingen av dem snorar.
När jag tänker efter så tycker jag nog att ston allmänt är hårdare än valacker som verkar få ett sammanbrott för minsta lilla skada. Eller har jag fel?
 
Sv: Förkylda ston vs Förkylda valacker

Nej,det stämmer nog.Likadant med psyket.
Valackerna är tydligare- antingen glada eller trötta eller nåt,men stona har ibland världens PMS-sura ena stunden,glada nästa,labila ihumöret,precis som oss tjejer,eller hur?
mvhR
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 424
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp