Bukefalos 28 år!

Förkylning

kamomillo

Trådstartare
På någon reklam visas ett preparat som man ska blanda i varmt vatten och dricka vid förkylning. Ska vara både febernedsättande och lindrande för halsen.
Någon som fattar vad jag menar?
Jag vet inte om det är ett pulver eller något annat, men jag gissar på pulver ;-)
Tycker mej minas att det börjar på ter**** men jag menar inte host medicinen.
Snälla hjälp mej! Jag har hört att det skulle vara dyrt, men bra. Och skulle rekommendera en mycket förkyld god vän detta, och så hade namnet helt fallit bort :banghead:

* Jenny *
 
Har ingen aning om vad det är för reklam som du har sett. Men det finns paracetamol (Alvedon?) med svartvinbär(och mentol) som man löser upp i hett vatten. Är portionsförpackningar med pulver. Inte så dumt när man är rejält förkyld. Påminner lite om gamla tiders huskurer med mentoltabletter och honung.
 
Det är väl den där med paracetamol och C-vitamin? Har sett reklamen men minns inte namnet nu. Är säkert billigare o köpa Panodil och C-vitamin...t.ex Ido-C som finns i tuggtabletter om 0,5 eller 1 gram.
 
TACK! det var nog Theraflu jag menade!
Nu kan jag ring min vän :)
Finrexin neo har jag aldrighört talas o, men det lät också bra!

Tack igen
* Jenny *
 
Men... men...men..
Var köper man det? Hittar det inte på apotekssidorna??
Även om jag vet att folk har köpt det där.
Är det hälsokost? eller letar jag så illa?

* Jenny *
 
Hmm theraflu finns kanske inte i Sverige efter lite googling, är nog pga dmx/pseudoefedrin som det inte säljs här.
 
Tänkte också på Therimin, vet att de gått reklam för dem på sistone. Finns i vanliga matbutiker och Apoteket med antar jag.
 
Är det finrexin neo du menar?
Finns det Finrexin i Sverige???
Jag brukar tigga mig till en låda eller två när finska kompisar ska hem och hälsa på! :D
Panodil varmdryck har paracetamol i sig, Finrexin har acetylsalicylsyra och jag tycker att den sistnämnda funkar mycket bättre.
Theraflu har jag aldrig provat.
 
Tack igen!
Skriver jag bara rätt namn så finns det givetvis att köpa:up:

Nu är det beställt och klart!
Men Finrexin verkar också spännande, vem vet? det kanske kommer till Sverige här framöver?

* Jenny *
 
Therimin har jag testat, citron-honung. Bland det äckligaste jag vart med om och tyckte inte den hjälpte nämnvärt :meh: bortkastade 75 norska kronor (va i norge och blev tokförkyld).
 
Synd att det är så långt dit då... :( De blir dyrt om jag ska resa dit bara för att handla lite förkylningsmedikament :D

* Jenny *
 

Liknande trådar

V
Hästvård Någon mer än jag som har det? Usch blir orolig för henne. Idag blödde hon näsblod när jag tog in henne från hagen mitt på dagen. Tog in...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp