Förlåta otrohet?!

O

Otrohet

Vet inte om denna tråden ska vara här, men jag är föräldrer och barn är inblandat.

Jag och min sambo har pratat en del om vad otrohet är, båda kom överrens om att en puss, det är otrohet.

I helgen var min sambo på fest, han sa att han skulle vara hemma vid 1. OK, tänkte jag. Vaknade vid 2 och han var inte hemma. Ringde till han och kolla om han cyklat vilse eller så. När han svarade var han jätte nervös och fåordig.

Frågade han då på kvällen om dom varit hoss samma person hela kvällen "Nej, vi gick till en annan" sa han då.

Dagen efter drog jag upp han ur sängen eftersom han hade lovat att hjälpa sin kusin med en grejj som var akut. Sagt och gjort cyklade han dit.

Han kom tillbaka på eftermiddagen och han var inte alls som han brukar. Jag frågade han om det hände någonting. "Nej, det gjorde det inte" fick jag till svar. Men min magkänsla sa att han ljög.

Då på söndagkväll frågade jag om vi kunde duscha tillsammans. "Njaee, jag vet inte" var hans svar. Vi duchade iallafall tillsammans och han stog bara där i duschen. Frågade han igen om det hänt något och vem dom va till efteråt. Då sa han att dom hade varit hoss samma person hela kvällen. Men det sa han inte när jag pratade med han på natten. Och han försäktrade att det inte hänt något.

Måndagmorgon tänkte han gå ut med hunden, jag ville då följa med med barnvagnen men han sa att han bara skulle gå en kortpromenad, så det var ingen idé att jag skulle följa med. Ringde då och kollade vart han var, när det gått 45 min. Då hade han gått en promenadslinga som tar 1,5 att gå. Frågade om jag kunde komma och möta han. Men nej, inte det heller.

Tisdagen kom och på morgonen skulle jag ta hans telefon och föra över bilder från han telefon till datorn. Då "råka" jag till hans meddelanden, och då hade han fått ett meddelenade från den tjejen som jag anade att det hänt något med. Tillsist efter MYCKET bråk, skrik o.s.v berättade han att han hade stått i hallen så hade hon kommit fram och gett han en puss och hade hade pussat tillbaka.

Sedan på söndagen tog han inte på mig, tittade inte ens på mig och var helt fåordig. Han sa att han betett sig så eftersom han inte ville för att han varit otrogen och att jag skulle veta vad som hänt innan han rörde vid mig.

Då på måndagen när han gått med hunden hade han messat hennes och skrivit (vad han sa iaf) att han inte kunde hålla tyst om vad som hänt. Men hon ville att dom skulle vara tyst. Hon var förlovad, skulle gifta sig snart och har 2 barn.

Det var "bara" en puss. Men, att han inte berättade tidigare gjorde mig besviken, han har varit tillsammans med henne tidigare. Tjejen han var tillsammans med före mig hade han gjort slut med, träffat den här tjejen för att sen bli tillsammans med tjejen före mig dagen efter det.

Jag litar inte på han mer. Han försökte dölja det som hände, vad försöker han dölja nästa gång? Jag vet inte om jag klarar av att bo tillsammans med en person som ska hålla undan sanningen.

Saken är att vi har en son på 5,5 månad. Om jag väljer att flytta hur blir den då med han? Hade inte han funnits med i bilden hade saken varit klar - jag hade flyttat.

Jag tål inte orohet. Jag vet att det bara kommer bli värre nästa gång. Har kompisar vars pojk/flickvänner har pussats med någon, blivit förlåten och nästa gång gick man ett steg längre, för att sedan tro att man blir förlåten.

"Jag hatar att jag älskar dig...."


Det "roliga" i detta är att samma dag satt vi och prtade om otrohet och han sa att han aaldrig skulle vara otrogen eftersom han har blivit bedragen själv och vet hur det känns, yadayada.
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Jag förstår dej för jag hade känt likadant om min sambo hade pussats med någon annan.

Om ni skulle gå isär så rekomenderas det att barn under tre år bor hos en förälder och att den andre föräldern hälsar på barnet och bara har barnet några timmar. Kanske över dagen ibland på helger om barnet inte ammas.
Det som är viktigt är att det är ofta, flera gånger i veckan för så små barn minns ju inte så lång tid och glömmer annars snabbt den andre föräldern. Tiden utökas sedan succesivt.

Det viktiga i det här är ju att ert barn får behålla båda sina föräldrar.


Skickar massor av tröstkramar.
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Om det hade varit du som pussat ditt ex, hade du velat att din sambo stannade kvar och slogs för er?
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Jag förstår dej för jag hade känt likadant om min sambo hade pussats med någon annan.

Om ni skulle gå isär så rekomenderas det att barn under tre år bor hos en förälder och att den andre föräldern hälsar på barnet och bara har barnet några timmar. Kanske över dagen ibland på helger om barnet inte ammas.
Det som är viktigt är att det är ofta, flera gånger i veckan för så små barn minns ju inte så lång tid och glömmer annars snabbt den andre föräldern. Tiden utökas sedan succesivt.

Det viktiga i det här är ju att ert barn får behålla båda sina föräldrar.


Skickar massor av tröstkramar.

Okej. Är det en "lag" att det ska vara så? Vilka är det man ska prata med om jag nu väljer att flytta?



Lottch - Ärligt talat - jag vet inte. Saken är den att han ljög mig rakt upp i ansiktet när jag visste att det hänt något. Det märktes så väl på han.
Hade han berättat det direkt kanske kanske det hade varit annorlunda.
Han hade mobilen på ljudlös, satt vid datorn och vägra slita sig och betedde sig knepigt.

Sedan i söndags har det varit jätte jobbigt för mig för jag visste att det hänt nåt, talade lugnt med han och försökt få han och berätta sanningen. När han nekade blev jag istället ursinnig för jag visste ju att det hänt något!
När han väl erkände blev det helt svart.
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Lottch - Ärligt talat - jag vet inte. Saken är den att han ljög mig rakt upp i ansiktet när jag visste att det hänt något. Det märktes så väl på han.


Fast är inte just det att det märktes så väl på honom ett tecken på att han hade väldigt dåligt samvete och att det inte var något han skakade av sig lätt? Och är det så så borde det väl iaf vara bättre än om han bara inte brytt sig? Och han ville ju faktiskt berätta för dig, det hade han ju skrivit till tjejen..

Är inte detta faktorer som kan göra att det ser ljusare ut för er båda?

Nu är jag inte förälder och jag har inte blivit bedragen (peppar peppar) heller, så jag kan ju inte veta hur jag skulle känna i det fallet, men jag tycker nog det känns väldigt, väldigt tråkigt att ge upp ett förhållande där dessutom ett barn är inblandat, för en puss, som han uppenbarligen ångrar.


//r
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Fast är inte just det att det märktes så väl på honom ett tecken på att han hade väldigt dåligt samvete och att det inte var något han skakade av sig lätt? Och är det så så borde det väl iaf vara bättre än om han bara inte brytt sig? Och han ville ju faktiskt berätta för dig, det hade han ju skrivit till tjejen..

Är inte detta faktorer som kan göra att det ser ljusare ut för er båda?

Nu är jag inte förälder och jag har inte blivit bedragen (peppar peppar) heller, så jag kan ju inte veta hur jag skulle känna i det fallet, men jag tycker nog det känns väldigt, väldigt tråkigt att ge upp ett förhållande där dessutom ett barn är inblandat, för en puss, som han uppenbarligen ångrar.


//r



Ja, du har helt rätt. Men jag stör mig på att han inte berättade direkt utan väntade i ett par dagar och då fick jag i princip dra tungan ur munnen på han.

Och han har varit otrogen (eller ja.. han gjorde slut med förra tjejen träffade henne och blev tillsammans men den andra dagen efter) och det berättade han inte för sitt ex. Visserligen var han singel för en dag, men endå.

Om jag inte hade blivit så galen som jag blev, hade han ens berättat det då, och fortsatt sagt att det inte var något?

Saken är att denna tjejen skrev till han på FB på chatten, kommenterade bilder, adda på msn och det hade hon inte gjort alls innan. Inte ens en liten kommentar på en bild, utan allt började efter pussen.

Och han svarar på det hon skriver, varför? Han säger att han vill fortsätta som vanligt och låtsas att inget har hänt så det inte kommer ut för hon berättade inte något för hennes karl. Han säger även att han skäms om folk får reda på det...
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Stanna kvar i situationen... ett tag till i alla fall.

Kämpa och gör ditt bästa för att ni ska kunna lösa detta tillsammans.

(Jag förstår att man kan tycka att en puss utgör otrohet (jag är inte guds bästa barn vad gäller att inte vara svartsjuk), men ställ det i proportion till att du någon gång ska berätta för ert barn att "Jaa, vi separerade. Du förstår pappa var otrogen, han hade nämligen pussat en annan kvinna." Bli inte arg på mig nu - jag försöker bara att sätta detta i ett tänkbart perspektiv.)

Ett tips - gå på parsamtal. Det lindrar garanterat. Håll ut och lyssna på terapeuten - h*n är van vid att hantera sådant här.

Lycka till - jag är säker på att ni fixar det här! (Han lär i vart fall få utegångsförbud på ett tag - och på sin höjd få frigång för att arbeta och handla mat!) :devil:
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Ja, du har helt rätt. Men jag stör mig på att han inte berättade direkt utan väntade i ett par dagar och då fick jag i princip dra tungan ur munnen på han.

Sådär är min pojkvän med.. (nu har han inte varit otrogen, men typ om han blivit irriterad på något jag gjort eller så). Det är jättejobbigt, eftersom jag märker att det är något, men han säger det inte innan jag drar det ur honom.

Och han har varit otrogen (eller ja.. han gjorde slut med förra tjejen träffade henne och blev tillsammans men den andra dagen efter) och det berättade han inte för sitt ex. Visserligen var han singel för en dag, men endå.

Hmm, tja, det lät kanske lite sådär, men samtidigt kanske där fanns saker bakom som kan förklara det, som iaf jag inte vet om.

Om jag inte hade blivit så galen som jag blev, hade han ens berättat det då, och fortsatt sagt att det inte var något?

Utifrån vad du berättat så tror jag att han berättat det iallafall. Det verkar ju verkligen som om det tärde (det heter så va?) på honom att gå och bära på det.. I vilket fall så har han ju berättat nu så det kanske man inte behöver spekulera så mycket i..


Saken är att denna tjejen skrev till han på FB på chatten, kommenterade bilder, adda på msn och det hade hon inte gjort alls innan. Inte ens en liten kommentar på en bild, utan allt började efter pussen.

Och han svarar på det hon skriver, varför? Han säger att han vill fortsätta som vanligt och låtsas att inget har hänt så det inte kommer ut för hon berättade inte något för hennes karl. Han säger även att han skäms om folk får reda på det...


Här tycker jag det blir värre! Nu handlar det ju inte om bara en liten puss längre, på ett sätt.. Här vet jag inte riktigt hur jag skulle ha agerat faktiskt.. Den första tanken är ju att jag vill förbjuda honom att snacka med henne öht och blocka henne på fb, men samtidigt känns det som om det blir lite galet, men jag vet inte.. Svårt.. jag antar att det är att prata om det som gäller..


//r
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Nej det finns ingen lag utan är en rekomendation, man har helt enkelt kommit fram till att det är bäst för barnet.
Om ni kan komma överens så behöver du inte prata med någon alls men om behovet finns så är familjerätten dit ni ska vända er för samarbetsavtal.
Familjerådgivningen kan också vara bra hjälp för att reda upp situationen.

Men, jag tycker att du inte ska ta något beslut genast utan låta detta sjunka in så att du inte gör något förhastat.
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Ja, jag har tagit bort henne på hans FB (med hans tillåtelse).

Jag förstår inte hur han kunde vara kvar på festen efter detta eftersom vad han har sagt så hade båda sagt efteråt att det var dumt för dom båda hade familj, och hon ska gifta sig denna månad.

Hur kan han ens sitta och skriva med henne när jag sitter brevid, DET stör jag mig som fan på.

Vaarför åkte han inte hem istället för att vara kvar och fortsätta snacka med henne? Han berättade att dom pratat hela kvällen och sen hände detta, för att sedan fortsätta prata med varandra igen. Suck.

Han hade även träffat henne på jobbet igår. Vilket han inte berättade för mig utan jag fick reda på vart han var och arbetade när han pratade med sin chef.

Jag vet inte heller om jag litar på han att det "bara" var en puss. Han säger att "det var ju baara en puss". Ja, varför berättade du det inte direkt om det "baara" var en puss? Han försäkrar dock att det endast var en puss.
Men hur ska man lita på han, när det tog sådan tid innan han berättade om pussen. Han skrev ett sms till henne att han "berättat det där om pussen i hallen" Jag sa dock åt han att du får skriva att du "berättat vad som hände." för att på så sätt kanske få reda på OM det hände nått mer.
Men det gjorde han inte. :/
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Jag förstår att du är ledsen, förbannad och sårad.
Men Lilla Grodan har skrivit klokt (andra med).

Det svåraste är oftast inte själva händelsen utan känslan av att blivit ljugen för.
Detta är vad ni måste få rätsida på !
Att ni redan innan bestämt att en puss är otrohet gör ju att "bara en puss" faktiskt är otrohet och inte bara en puss.
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Jag litar inte på han mer. Han försökte dölja det som hände, vad försöker han dölja nästa gång? Jag vet inte om jag klarar av att bo tillsammans med en person som ska hålla undan sanningen.
Svek - absolut.
Förtroendekris - självklart, det förstår jag verkligen.
Däremot ser jag situationen i en bredare gråskala än bara svart eller vitt, och separation finns inte på min horisont utifrån vad som framkommer hittills. Jag gör skillnad på en engångshändelse och ett mönster, och jag anser att talesättet "en gång otrogen alltid otrogen" är ogiltigt som generalisering.
Lägg tid på att prata nu. Inte bara på att dissekera och älta vad som hände eller inte hände i den där hallen, utan om grundläggande värderingar, om synen på förtroende, om synen på er gemensamma framtid. Se om ni kan göra det som hänt till ett avstamp istället för ett avslut.
 
Sv: Förlåta otrohet?!

Hur kan han ens sitta och skriva med henne när jag sitter brevid, DET stör jag mig som fan på.
jag kan inte råda dig, det är svårt att göra innan man varit i samma situation

Men en sak vill jag gärna påminna om:
Det som sker öppet behöver du nog inte vara rädd för, det är det som sker bakom dörren som i så fall är ett "hot".
Det är oerhört sällan någon pratar med sin partner om den person h*n är otrogen med...
(en av mina kurskamrater på en av utbildningarna jag gått träffade en kille under utbildningen som hon var otrogen mot sin man med, hon insåg väldigt snabbt att det stämde... hon berättade för sin man om alla andra kurskamrater utom just den hon dejtade....)

Jag tror för övrigt att jag hade kunnat fortsätta leva med min man, men det hade absolut varit en förtroendefråga ett tag framöver.
Sen är "en puss" i sig inte otrohet för mig, inte själva pussen utan för mig är nog avsikten med pussen i så fall viktigare. Jag kan absolut ge mina killkompisar en vänskaplig puss, utan att känna mig ett dugg otrogen, skulle kunna göra det med maken stående bredvid också. Men skulle jag (eller maken) t.ex gå på en fest och få varma känslor för någon och falla för frestelsen att pussas också, DÅ hade jag nog ansett det vara (en mildare form av) otrohet.
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 240
Senast: gulakatten
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp