Bukefalos 28 år!

Förlossning

Zony

Trådstartare
Jag är inte gravid men försöker ;)
Mitt problem är att jag är livrädd inför förlossningen redan eller rättare sagt har varit det ända sen min minsta föddes. min sista var en skräckupplevelse, ända från start till slutet. Jag var rädd och hade panik hela tiden jag var helt säker på att bäbisen skulle dö i min mage och bad dom flera gånger att ta ut honom innan det var försent. Jag tycker att dom lyssnade dåligt på mig och förklarade inte helt bra så jag blev inte lugnare nån gång. Under varje värk försvan hjärtljuden antingen helt eller sjönk massor. Inte av den anledningen att det glappade pga värkarna utan rent pga något annat:(
Som tur är hur konstigt det än låter så fick jag styrka under krystvärkarna från en dröm några veckor tidigare, drömde om en kvinna kom fram till mig och presenterade sig och sa att allt skulle gå bra med bäbisen. Det läskiga med det som fick mig att lyckas samla styrka var att kvinnan i drömmen kom in i rummet på riktigt och presenterade sig och sa exakt samma som i drömmen. Det var sjuksköterskan som skulle hjälpa barnmorskan. Han föddes med navelsträngen runt halsen så som varnade för att han skulle vara lite blå.
Nu gick ju allt bra tillslut men jag är livrädd inför ev kommande förlossning:( inte för att det gör ont, är jobbigt eller för min skull utan pga bäbisen.
Hur bearbetar man något sånt så man klarar av att gå igenom en förlossning? Det sista jag vill om det inte är för bäbisens bästa är att göra kejsarsnitt. Jag tror absolut det bästa är vaginalförlossning om det går.
 
Sv: Förlossning

Ta kontakt med MVC redan nu och be om hjälp! Det finns hjälp att få!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 164
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Jag har läst, följt, försökt stötta och vara där för andra här på buke som skrivit om sina problem. Tänkte aldrig att jag en dag...
Svar
9
· Visningar
2 860
Senast: Milene
·
T
Gravid - 1år Hej, Kräk-Fia här igen.. Jag lyckades faktiskt behålla mat och dryck igår :bump: Idag mår jag lite illa, men ännu har jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 583
Senast: Lenis
·
Gravid - 1år Jag är inte så jätteaktiv här inne. Skrev en del i somras när jag var gravid men har sen haft fullt upp med barn och hästar. Nu måste...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 703
Senast: Hiddeous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp