Förlossning...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Förlossning...

När jag läser inläggen, så har jag full förståelse för er som har förlossnings skräck. Men i mitt fall, jag förstår det bara inte. Jag är bortskämd med två lätta och snabba förlossningar. Värk arbetet har inte hållt på i flera timmar heller.
Så varför skrämmer det mig nu??? Jag klara inte av att se bilder på en förlossning, då får jag ångest och mår illa.......

Inte blir det bättre av att jag sitter med förvärkar.... igen. Har haft det till och från hela veckan, börjar lessna. Så jag hoppas ändå att pyret kommer snart.
 
Sv: Förlossning...

Är det inte så att du vet mer nu vad som kan gå snett? Förut kanske du var mer normalt nervös inför det okända men idag så kan det ligga i bakhuvudet alla risker som kan hända vid en förlossning. Jag är idag jättenojig för plötslig spädbarnsdöd vilket jag inte var med de andra 3 :crazy: Är själen så tragisk att man förusetter att något måste hända nu bara för att man varit så lyckligt lottad de andra gångerna :confused:
 
Sv: Förlossning...

älgen skrev:
Ni som gjort snitt av olika anledningar... Vad har ni haft för "krämpor" efter snittet?
jag har varit uppe på benen ovanligt snabbt efteråt, har jag förstått (på andra och på personalen på BB): andra gången duschade jag drygt ½ dygn efteråt - ensam, på egen hand, men sköterskan visste att jag gjorde det.
Visst har man ont över ärret en tid efteråt, men i övrigt vet jag inte om jag haft några krämpor att tala om... (första veckan efter op har jag behövt rejält med smärtstillande för att kunna sova, men sen har det varit lugnt)
man har ju, som någon nämnt, ingen känsel mellan naveln och snittet (bikinilinjen) i flera månader efteråt. *känner efter* Jo, NU börjar mina nervändar nog hitta varandra igen. LITE känner jag allt, men inte full känsel ännu. (snart 11 månader efter snittet)
Jag fick en allergireaktion av agrafferna, som de häftade ihop såret med, efter andra snittet. Men det har ju egentligen inte med snittet i sig att göra.
*funderar* Nej, jag tror inte jag känt av nåt mer...

För Er som har frågor/funderingar runt kejsarsnitt rekommenderar jag gärna en titt i boken med namnet "Kejsarsnittsboken", som ni säkert kan hitta på biblioteket! Den är SUPER!!
 
Sv: Förlossning...

Förmodligen ligger det något i det du säger. Men det känns ändå helt absurt.... Som sagt två bra förlossningar och bra personal. Vad mer kan man begära???
Men nu när jag försökt att bearbeta detta, så har jag mer eller mindre kommit fram till att det är inte själva förlossningen, utan smärtan!

Nä det är bara att fortsätta jobba på det, det kommer att gå kalasbra det vet jag. Men........
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp