Bukefalos 28 år!

Förövarna är ofta tonårspojkar

Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Faktum är att jag är föga förvånad.

Men jag undrar hur folk med inställningen "dödsstraff på dom j*vlarna" ställer sig till detta.
Diskussionen känns lite lik den som brukar uppstå när man diskuterar våldtäkt. Den stereotypa våldtäktsmannen (eller i det här fallet djurplågaren) är psykopaten som ger sig på intet ont anande i parker, och det är den här typen av förövare som ska "döden dö".
Men dom fall där det beror på grupptryck och utförs av unga människor utan någon psykisk störning tar folk sällan ställning till. Tyvärr, för förövaren ser oftare ut så än som stereotypen.
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

inför döds straff , varför ödsla tid o pengar på sjuka människor , spela roll om de e tonråringar?e ju lika sjukt iaf
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

36% av dem som någon gång plågat ett djur, fy fan! :crazy:

Det är en helt sjuk siffra! Jag undar varför dom inte fått lära sig att vara rädd om liv? Och då inte bara mänskliga.
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

inför döds straff , varför ödsla tid o pengar på sjuka människor , spela roll om de e tonråringar?e ju lika sjukt iaf

Grupptryck. Faller det verkligen in under ditt begrepp om vad som är ett "sjukt" beteende?
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Jag tror inte alls det här handlar om tonårspojkar, visst finns dessa problem också. Men det är nog snarare katter,fåglar och andra diverse smådjur som råkar ut för tonårspojkar.
Sexsadister som ger sig på hästar tillhör en annan sjuk grupp. De sägs ofta vara ensamvargar med svårt för sociala kontakter, men förvånansvärt ofta är de gifta och har familj. Där frun alla gånger märkt av en sadistisk läggning i form av våld på det ena eller andra sättet. Men utåt sett lever de i ett ordnat liv med arbete.
Och de har hästkunskap på ett eller annat sätt.
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Jag är emot dödsstraff, ser ingen logik i att staten får mörda när den enskilde inte får det.

Däremot så kan jag säga att skulle jag hitta ngn som med berått mod skär eller liknande i en häst, då slår jag ihjäl honom. Tonåring, vuxen eller vad som helst, han har stor chans att inte komma levande därifrån.
Jag ser det som skydd inte som hämnd, och jag skulle få en fullkomlig blackout och bara "åtgärda problemet".

Och att säga att sådana personer som gör sådana våldsbrott inte är störda, då undrar jag vad "störd" är?! :confused:
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Risken i ett sådant läge är ju att det är du som bli ihjälslagen i stället.

Blackout är inte bra.
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Jo det spelar roll att det är tonåringar.
Eftersom att de det då kan gå över.
Tonåringar är inte färdiga i sin hjärna och fungerar inte ritkigt korrekt före runt 21.
Så där finns det gott hopp om bättring.
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Håller med dig. Inte troligt att det är pojkar, utan män som är minst 30.

Tror oxå att de i flera fall är 2 gärningsmän- då det är svårt att våldföra sig på ett flyktdjur.
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Jag tror att det ligger en del i det han tror. Folk är inte så normala varken som unga eller gamla alla gånger.
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

I ett sådant läge tror jag att jag tar risken... ;)
Är ju stor och stark flicka, möjligt att karlen i fråga är snäppet klenare än mig, så med tillhygge kan jag nog klara mig rätt bra. :devil:
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Fast det handlar även om att tex krossa maskar, dra vingarna av en fluga etc.

Visst, det är inte lika illa i mina ögon som att plåga däggdjur eller liknande, men fortfarande riktigt respektlöst. Ett liv är ett liv.
Hade jag sett barn plåga maskar/flugor etc. hade jag nog skällt ut dom efter noter, inte viftat bort det som "sånt ungar gör".
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

36% oj vad mycket :0 det är ju fruktansvärt
 
Sv: Förövarna är ofta tonårspojkar

Jag tror att det ligger en del i det han tror. Folk är inte så normala varken som unga eller gamla alla gånger.

Vem är normal igentligen?? och vad är normal??? ja igentligen vad e det?! folk som sticker ut från mängden? någon som kanske e populärast i skolan???
 

Liknande trådar

Äldre Mina föräldrar tittar på mig med mordiska blickar och tycker jag är dum i huvudet. Jag tvättar inte mitt hår med shampo så ofta, ca 1-2...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 485
  • Artikel
Hästnyheter Nyheten om Linköpings Akademiska Ridklubb som serverade hästkött på en fest skapade protestlistor och hot. Samtidigt menar andra att...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Hästnyheter Kvinnan stal en ridsadel för att bättra på ekonomin. Effekten blev den rakt motsatta. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
992
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Cecilia Stenström lämnade sitt vanliga jobb – efter att ungdomarna önskat henne som ny ridskolechef. I september öppnar Wisby Ridklubb...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • INK
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp