Bukefalos 28 år!

Försäkring gd

Nalasmatte

Trådstartare
Hej
Jag undrar om det är någon mer här som har en Gran Danois och som vill dela med som om vad ni har för försäkring och vad den kostar.

Jag har haft min hund på foder i snart fyra år, och har nu tagit över henne som ägare och också då hennes försäkring.
Fick idag hem papperna och höll på att svimma när jag såg premien att betala.
8900kr per år!!!
Hur är detta möjligt?? Dessutom är veterinärvården endast på 27 000!
 
Tja... Grand danois är en av de dyraste raserna att försäkra. Det du kan göra är att ringa olika försäkringsbolag och se om något annat är billigare, men se då också till att kolla vad försäkringen täcker för det kan skilja mycket mellan olika bolag.
 
Ja det har jag hört, men hade aldrig trott att det var så otroligt dyrt!

Hunden är dessutom 7år och grandisar blir ju inte så gamla :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
964
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
3 867
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 526
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp