Försäkring på travare

L

Lindi

Har precis blivit ägare till en travhäst. Han ska tävlas fortfarande, men är inte försäkrad vilket jag självklart ska göra. Nu är det här min första häst, så jag vet inte så mkt om försäkringar. Vad för försäkring är att rekommendera till en tävlande travhäst? (hittar bara en spec., på Agria)
Ungefär vad brukar premien ligga på?
om det är nåt annat som är bra att veta om försäkringar/hästpass så vore det jättebra om ni skrev det! :smirk:
 
Om den skall gå kvar på travet kan teckna A2 plus något användbarhetsskydd.

Kolla med något ombud.

Både Agria och If tecknar försäkringar för travare.

/Frassa
 
tack för svaret. Har nu försäkrat honom i Folksam, A2liv för 35' och enkel A6 (vet.vård upp till 30')
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 109
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 566
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 898
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp