Bukefalos 28 år!

Försäkring

S

_Sucy_

Vad betalar ni i månaden för eran?
och vad kostar hästpass?
 
häst pass ligger vell på 500 eller så,beroende på ras storlek har jag för mig,jag vet inte,då jag fick pass med på min häst.
 
Har Agria. Hästen är försäkrad i 20.000 och jag betaler 500 eller var det 600 kr/mån(har fullblod så det blir dyrare)
Har även utökad veterinärvård.
 
Försäkringspremien är beroende på vad man har för ras...Likaså kostar hästpassen olika för olika raser. På Agrias sida kan du iaf räkna ut din premie, vet inte om fler bolag har den tjänsten.
 
Jag betalar 172:-/månad för min vbl.travare & hon är just nu försäkrad för 25.000 - både vet+liv. Är iofs speciella regler som gäller för travare eftersom det blir förslitningsskador på ett annat sätt..... Har folksam - tycker dom är bra - när jag fick lov att ta bort min förra häst efter att hon fläkt sig i hagen & fått en fraktur i bäckenet :-( gick det smidigt...
 
Jag har en vbl valack som kostar 123 kr/månad o en fbl valack som kostar 220 kr/månad fbl är lite dyrare. Båda är försäkrade i Agria för 10.000 med Agria maximal
 
pass beror på vilken ras den har. Jag som har ett halvblod med gröna papper fick betal 250kr till ASVH. Hade han varit en korsning tror jag att det hade kostat 500, är inte säker dock.. Ta kontakt med någon av de rasföreningar som hästen tillhör, welsh eller arab för er del va?
 
Mitt halvblod är försäkrad i Agria, 30 000kr, 375kr i månaden. Detta belopp har hon varit föräkrad i sedan jag köpte henne som oinriden fyraåring för två 1/2 år sedan så det börjar ju bli dags att höja upp, iaf till 45 000kr...får väl ta mig i kragen och göra det snart... :smirk:
 
har Folksam A1 liv 25000:- och vet 30 000:- betalar ca 1800:-/år för det (ca 480:- kvartalet nånting).
 
hästpass ca 400kr, två b-ponnyer agria ca 60 000kr vet vård och 10000kr liv var och jag betalar ca 190kr i månaden
 

Liknande trådar

Hur är klimatet hos er på eran ridklubb/i eran förening? Säger alla hej till alla? Hjälper man varandra? Har ni stallvärdar och/eller...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Grazing
·
Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
9 174
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp