Försäkring!

antiloop8

Trådstartare
Som i princip alla vet så äger jag en gammal travhäst. När jag köpte honom så var han inte försäkrad. Jag har nu varit inne o pratat med L***försäkringar om att försäkra honom, men han är för gammal.
Jag har varit inne på S**lands hemsida men där är han oxå för gammal.

Nu behöver jag er hjälp. Finns det NÅGOT bolag som försäkrar en häst över 16 år? :confused:

Tack på förhand! :bow:
 
Livvärde kan du inte teckna, men så vitt jag minns kan man få en begränsad vetrinärvård på en äldre häst.

Den är tänkt till olycksfall, plötsliga sårskador etc.
 
Jo det sa L-försäkringar att livvärdet kan jag INTE teckna försäkring för någonstans, men det verkar vara svårt med ett försäkringsbolag som täcker olyckor oxå?! :crazy:
 
Veterinärvård vet jag inget om, men kan rekomendera l-försäkringars "incident" försäkring.
Täcker skador som hästen orsakar på folk och fä. Ex nedryttare, stalltjejer, om den rymmer ur hagen osv.

Kan tecknas på alla hästar oavsett ålder.
Kolla på deras hemsida för mer info.
 
Har du kollat F***sam? Vet inte vad de har för maxålder för nyteckning av försäkring...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 329
Senast: Mabuse
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 314
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 316
Senast: Signe9
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp