försäkring?

Smurfoff

Trådstartare
får hem min valp nästa vecka och vill hitta en bra försäkring, gärna hyfsat billig med.. har en dvärgpinscher.. har ni tips på försäkringar, samt va de kostar och vad som ingår? vad rekomenderar ni?
 
Sv: försäkring?

Det kan ibland vara en fördel att välja samma försäkringsbolag som uppfödaren använder.

Sen är det en smaksak om man gillar exempelvis att agria har ganska låg självrisk och man istället betalar en viss % på veterinärkostnaden när man kommit över självrisken eller om man tycker bättre om IF som har en fast självrisk (man kan välja hög eller låg självrisk och då blir årsavgiften högre eller lägre).
 
Sv: försäkring?

jag funderar på sveland junior. där är de veterinär för 40.000, självrisk 1400 + 25% , kostar 1195 kr om året
 
Sv: försäkring?

Jag har Sveland på mina Dp, det fungerar bra , ett bra bolag som är lätta och ha och göra med. :laugh:
 
Sv: försäkring?

jag funderar på sveland junior. där är de veterinär för 40.000, självrisk 1400 + 25% , kostar 1195 kr om året

vi har sveland till ena hunden. Dom är bra . Men tröga att skystera direkt riglering mm.
Alltså tröga att ha och göra med.
Men det är aldrig några problem , Tar tid .
Folkasm har vi på den andra hunden
Har även haft hästarna där ,. Dom är kanon bra snabba o bra
 
Sv: försäkring?

Det handlar om vad du prioriterar med en försäkring. Lägre självrisk med + X % eller högre självrisk med + 0 %.

Personligen känner jag mig tryggare med att ha en försäkring (har IF) där självrisken är något högre, men som inte är rörlig, dvs självrisken är + 0 %. Anledningen är att om något händer så vet jag att jag bara behöver skrapa fram 2500 kr sen täcker försäkringen resten. Gentemot t ex Sveland där det är självrisk + 25 %. Om en större olycka inträffar så ser jag hellre att jag inte ska behöva stå och räkna slantar för att se ifall jag har råd med en operation där jag kanske måste lägga till 10-15 000 kr utöver självrisken om det vill sig så illa. 2500 kr är lättare att skrapa ihop. Min åsikt alltså, vi prioriterar ju alla olika :bow:
 
Sv: försäkring?

De vanligaste är Agria, Sveland, If och Folksam. Läs igenom det finstilta noga, jämför de olika bolagen och fundera på vad du vill prioritera. En lägre premie eller en lägre självrisk. Tänk till vilken omfattning du vill ha, minst liv och veterinärvård. Livvärdet på en valp bör vara det man betalar för den. Sen gäller det att man uppdaterar värdet efterhand som man meriterar sin hund.

Jag har valt Agria eftersom jag prioriterar en lägre självrisk. Premien vet man om när den kommer, men man vet aldrig när hunden blir sjuk/skadad. Agria har fasta tillägg för olika meriter.
 
Sv: försäkring?

jag funderar på sveland junior. där är de veterinär för 40.000, självrisk 1400 + 25% , kostar 1195 kr om året
Jag hade Sveland på mina hundar, men bytte till If då de har fast självrisk. Oavsett vad som händer så kostar det bara en viss summa.

Jag kan ta mina vänner som skräckexempel. Deras hund (cocker spaniel) gick omkring och hostade och mådde dåligt. Åkte in till veterinär för att kolla och det visade sig att hunden behövdes opereras. Hunden spenderade 4 dagar på djursjukhus och räkningen som kom därifrån låg på 47.000:-. Om det hände dig och du hade Sveland junior så hade det kostat dig 1400:- i självrisk, 10.000:- i procenten och 7000:- som försäkringsbolaget inte täckte = 28.400:-

Hade samma sak hänt min tik som är försäkrad i If hade jag bara betalat 2500:-, vilket är min självrisk!
 
Sv: försäkring?

får hem min valp nästa vecka och vill hitta en bra försäkring, gärna hyfsat billig med.. har en dvärgpinscher.. har ni tips på försäkringar, samt va de kostar och vad som ingår? vad rekomenderar ni?

Ta reda på i vilket bolag uppfödaren har sin dolda fel försäkring :idea:
Troligen säger hon det till dig själv, men om inte, fråga!
Ha sedan samma bolag första året.
Är mycket enklare om ni har samma bolag OM...

År två kan du sedan ev fundera på bolagsbyte, min erfarenhet av dolda fel är att de flesta dyker upp första året.
Fast självklart är det bra om du behåller samma bolag så länge dolda fel försäkringen gäller (3 år)
Dessutom så finns det säkert en orsak till att uppfödaren valt just det bolaget, fråga helt enkelt!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 276
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp