Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Hehe, inte för dig nä. ;) En del har den säkert inbakad i klinikavigften, eller åtminstone inte specificerad.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Den är inte bara inte för mig, utan inte alls. Har aldrig sett den, inte kompisen heller, se har den nog 'inbakad'.

Smådjurklinikerna däremot har haft den oftast, som separat post.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Läste det sen i deras villkor. Det förklarade varför ston hade högre premie än valacker på Konsumentsidan det länkades till.

För mig känns det dock lite udda att ha en så speciell sak inbakad i en grundförsäkring, ytterst få kommer ju att ha användning för det. Synd att "alla" andra ska få stå för den kostnaden. Men absolut bra om man nu har ett fullförsäkrat avelssto. :)

Priserna på konsumentsidan är helt missvisande, tyvärr.

Stona löper högre risk, inte bara när det gäller foster och fölning.

Precis som med bilförsäkring, ju fler som krockar med sin Volvo (och jag har en volvo) desto mer får jag betala i premie, fast jag själv inte krockat. Det följer alla bolag. ;)
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

*KL*

Jag är fortsatt lika positivt överraskad och fascinerad av IF. Herrn fick ju en muskelruptur i slutet av augusti, och nu hade jag fått alla journaler och räkningar. Gick in på IF.s sida för att hitta adressen att skicka, iom att jag lyckades klanta till det när jag mailade kopior sist. Och när jag var där och läste så står det ju som alt 1 att man kan ringa dem. Så vad sjutton, jag provar, är ju inte värre än att jag får skicka in som tänkt.

Och fem minuter senare var pengarna för tre kvitton (DV samt 2 ggr medicin från apoteket) på väg till mitt konto där det landar om ca 3 bankdagar. Jag är alldeles fascinerad och imponerad. Och fortsätter de vara såhär smidiga och trevliga, så kommer de snart ha en mycket trogen kunde som kommer överge Agria som förstahandsval och välja IF istället som förstahandsval i de lägen man kan välja :bow:

(Speciellt som Agria sist tog 5 veckor på sig för att reglera en skada, utan annan anledning än väntetider. Har ju en till på vovven nu, och låt mig gissa att jag inte hinner få pengarna innan räkningen med 30 dagar förfallo ska vara betald =/)
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Jag har också bara positivt att säga om IF.
när jag ringde förra veckan fick jag besked om att ett beslut skulle ta ca 3v pga semestrar. Inte en ok anledning enl mig vilket jag framförde och vips! nästa dag fick jag svar på min ansökan.

Igår mindre än 5 dagar efter anmälan hade jag pengar på kontot.
(iofs en lättbedömd sårskada).
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Mm, de sa faktiskt idag att de hade 'långa tider' pga att det varit semestrar. Frågade inte hur långa iom att de ju fixade mitt på tfn (tur jag ringde och inte skickade in dock). Men om 'lång tid' är 3 v.. Nästan skrattretande när Agria har 5 veckor som 'regelmässig' tid. Även om de nu kanske inte säger så själv, så en icke direktreglerad skada har jag ALDRIG fått 'klar' på mindre än 5 v i modern tid (2001 - 2002 var de bättre, då tog det ett par - tre veckor som max). Oavsett om det varit simpla saker som varit otroligt enkla att bedöma eller 'krångligare' grejer.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Har IF till min katt. Jag skickade in skadeanmälan i början av augusti. En månad senare hade de inte tittat på ärendet än. De borde dock ha gjort det vid det här laget.
Vet inte om de är snabbare på häst kanske.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Har IF till min katt. Jag skickade in skadeanmälan i början av augusti. En månad senare hade de inte tittat på ärendet än. De borde dock ha gjort det vid det här laget.
Vet inte om de är snabbare på häst kanske.

Låter som det kommit bort på något vis?
Ring! Direkt numer till skade avdelningen kan du få av mig om du PM
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Mm, har enbart erf av häst, och blott tre tillfällen (den jag skrev om, en direktreglering, och så den nu). Och ingen där jag skickat in papper.

Men du - ring dem. De kanske kan göra klart det över telefonen åt dig, om inte annat vittnar ju ponte om att de går att snabba på lite ;)
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

If vill gärna att man ringer om skada istället för att skicka sina kvitton. Över telefon tar det 3-5 dgr att få sina pengar och man slipper väntetiden = nöjda kunder :)


Vildros
Om du ringer If kan du nog få det klart med din katt direkt.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

If vill gärna att man ringer om skada istället för att skicka sina kvitton. Över telefon tar det 3-5 dgr att få sina pengar och man slipper väntetiden = nöjda kunder :)

.

Och mindre jobb för dem. Diskuterade det idag med hon som fixade den här skadan, kom ju att prata om det då jag var tvungen att 'berömma' hur smidiga de är i jmf. Och hon menade på att kan man fixa det via tfn (allt kan de ju inte dona via tfn dock), så är det inte bara lättare och enklare för kund, utan för dem med, vilket ger mer tid för dem till de där fallen som måste skickas in.

Annars så för ett 'simpelt' ärende, som mitt nu t ex. Om jag skickar in så först ska ngn sortera posten. Sen ska de öppnas, skrivas in i datorn, kollas mot datorn, göras en reglering/utbetalning, skickas ett svarsbrev/mail till kunden. Och detta om all info finns. Behöver den en kompl uppgift måste de lägga tid på att ringa/maila/posta kund, och invänta svar. Via tfn kan följdfrågor tas direkt, det matas direkt in i datorn och regleras direkt. 5 min tidsåtgång jmf med i bästa fall totalt 30 min tidsåtg, och då exkl 'väntetid' på att sorterat brev ska nå rätt person på avdelningen etc.

Det låter fullt logiskt, och för djurägare är det ju EXTREM skillnad. Fast jag begriper inte varför inte de andra bolagen kör samma metod?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp