Försäkringsfråga

lil-sis

Trådstartare
Nu har ju dåra försäkringsbrevet kommit, jag tänker iofs försäkra upp henne men vi måste prata med Vet först och jag tänkte vänta tills det gått ett halvår efter att hon friskförklarades även om hon inte varit halt.

Ev reservationer står klart och tydligt eller hur?

Och de har tagit bort ersättningen för borreliaprover och behandling from 031001 men mina prov är tagna före det, då ersätter de ändå?

Ingen höjning i år mer än en hundralapp på självrisken men heller ingen sänkning som förra året.
 
Reservationer SKA stå klart och tydligt.
Fästingsjukdomar ska ersättas innan det datumet.

Jag verkade inte heller få ngn höjning?! Är väldigt förvånad, då jag ju förut haft Agria, där det varit STANDARD med premiehöjning varje år... :smirk:

Har du fått SÄNKT premie?? :confused:
Bytte maror "grupp"?

På tal om Agria och premier. Jag betalar för veterinärvård och A2 livvärde 15.000:- över 3.000:-/år! Mkt pengar känns det som! Speciellt som min häst sedan han försäkrades i januari -90, utnyttjat försäkringen TVÅ ynka ggr, och då bara för blodprov...
 
Menar du att vissa försäkringsbolag inte längre ersätter behandling för fästingburna sjukdommar? Vilka försäkringsbolag gör inte det längre?
/M
 
I allafall jag läste om det ngnstans. Och så stod det ju i försäkringsbrevet.
Tror inte ngt av de stora bolagen ersätter det längre.
 
Det är väl själva provtagningen samt analyskostnaden som inte ersätts längre? OM hästen anses behöva behandlig mot fästingburen sjukdom, så ersätts behandlingen. Så har jag förstått det.
Anledningen till att de inte längre ersätter provtagning är att många gör provtagningar i "onödan".
Jag har Agria.
 
Måste man ha Agrias extra veterinärvårdsförsäkring för att få analysen ersatt?

Det enda jag hittills utnyttjat mina två hästars försäkringar för, ÄR just blodprov.
Och jag har fått även analysen ersatt.
Men jag hade/har iofs extra veterinärvården.
 
Hmmm, jag har också utökad vet.vård, men jag fick betala analysen själv. Provet togs i september, har du tagit prov efter det? Jag troooor inte att det var så länge sen som de ändrade villkoret. Blodprovet ersatte de som sagt, men B/E analysen fick jag betala 408:- för.
 
Har läst villkoren nu,och det står klart och tydligt att om man har Maximal Vet.vård så ersätts INTE provtagning och bestämning av antikroppar/antikroppstitrar.
I villkoren för Utökad står det att omfattning/självrisk och ersättning bestäms av den GRUNDLÄGGANDE vet. vårdsförsäkringen.
Så som jag förstår det rätt så ersätts det alltså inte längre, även om man har utökad.
Men jag kan ha fel, är det någon som vet SÄKERT?
 
Villkoret som jag läste ur är från 2003-04-01.
Fast i sep. så ersatte de ju blodprovstagningen, men inte analysen när jag var inne med min.
Enl.vad som står i villkoret (om det nu gäller från 2003-04-01), så borde ju INGENTING då ha ersatts :confused:
 
Ja förra året så sänkte de 900kr på de 3600kr jag betalade då. Höjde hennes försäkring och hamnade ändå på 2500kr/år. Minns att alla klagade på sina höjningar och min blev billigare :D

Skadefria ponnyer.

Hon är försäkrad för 35000kr i A1 och dubbel veterinärvård, ska höja till 50.000kr vid årsförfallodatumet.

Jag har nyttjat min så jag ligger plus och så fort nya räkningen kommer kommer jag att ligga plus för flera år framåt.
 
*s* Nä det vet jag inte men uppenbarligen så är ju connemarorna sådana annars hade de inte sänkt.

Jag vet faktiskt inte vilken rasgrupp de tillhör men av priset att döma så borde det ju vara den "billigaste".
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 241
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Sitter och funderar och funderar men kommer inte fram till någon som känns bra... Lämnade iväg min ena häst till en fodervärd i...
Svar
14
· Visningar
2 275
Senast: ZaNdRoRiA
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 161
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp