Bukefalos 28 år!

Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

bettysmatte

Trådstartare
Är det någon som har något spännande förslag på vad man kan göra på Förskolans Dag? Hur firas det på "era" förskolor? Nyfiken!
 
Sv: Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

Visste inte ens att det fanns någon sådan dag.

Just nu har jag inga ideér i huvudet, återkommer ifall de dyker upp:idea:
 
Sv: Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

Jag praoa på en förskola förra våren. På det dagiset så tog alla med hattar ställde sig i ett led och gick runt och sjöng :love: Det var så gulligt :D
 
Sv: Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

Jag jobbade på förskola tidigare, vi hängde upp ballonger utanför dörren och satte upp en fin skylt på dörren med texten "Förskolans Dag". På eftermiddagen så samlades vi (barn och föräldrar + personal) och grillade korv utomhus, barnen sjöng lite låtar som vi haft på "samlingarna" under vintern/våren för föräldrarna...och så var det fiskedamm för barnen med godispåsar innehållande tablettaskar med russin och lite annat "icke godis" (till föräldrarnas glädje).
 
Sv: Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

På förskolan där jag jobbar så firar vi tillsammans med de andra förskolorna här runt omkring. Vi brukar ha tex hattparad och så tågar vi från våran förskola ner till en fotbollsplan, med trumslagare i täten. På planen samlas vi i en stor ring och sjunger tillsammans, sedan har vi picknick (lunch). Barnen får sedan leka på planen och våra minsta får sedan sova i sina vagnar.

Väldigt uppskattat av både barn och personal!
 
Sv: Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

Här har de ofta gått runt på äldreboendena och sjungit, väldigt uppskattat, och sen haft föräldrafika på eftermiddagen.
 
Sv: Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

Vi har tex haft barnridning med våra islänningar :love: för både barn och "fröknar" :idea:
 
Sv: Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

Man kan ju göra dräkter så att barnen känner stundens allvar och känner att de jobbar mot ett mål.
 
Sv: Förslag på Förskolans Dag-aktiviteter!

Gick barn och fritids-programmet, tog studenten -06.
När jag gick i tvåan, var vi ett gäng som skrev en egen teater om pippi långstrump och hennes födelsedag.
Hennes kompisar var Karlsson på taket, Madicken och Lisabeth, Emil i Lönneberga och Lilla Ida och ja, de vanligaste Astrid Lindgren-figurerna.

Vi skrev då själva uppsättning och sedan hade vi ju såklart de bästa låtarna från respektive figur, även de nya "tecknade" pippi-sångerna.
Och så var vi SJÄLVKLART utklädda. Jag var Pippa (hahaha) och såklart alla barns stora favorit ;)

Detta var mycket uppskattat, verkligen!
Efter teatern var vi uppdelade i olika grupper, vi hade gjort det som så att vi "utklädda" till karaktärerna var i vars en grupp tillsammans med några "icke-utklädda", så de träffade en utklädd på varje station, ungefär.


Jobbar numra på förskola, och vi brukar också försöka ha någon form av teater, där personalen spelar upp något för barnen, vilket är sååå himla uppskattat bland barnen! De älskar se fröknarna klä ut sig och spexa sitt värsta!
 

Liknande trådar

Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 187
Senast: Badger
·
Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 193
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 889
Senast: Anna
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 698
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp