Förslag på vad aktivitet man kan göra med pojkvän/sambo

moster

Trådstartare
Ja, Vad gör ni med era partners? Ja jag fattar ni äter och sover ihop, men jag tänker om ni har någon aktivitet typ en gång i veckan som ni gör tillsammans. Dansar, simmar, tränar ect?

Jag skulle så gärna vilja göra en aktivitet med sambon, minst en gång i veckan som är liksom "vår" tid. Vi gör väldigt mycket tillsammans och har en fantastiskt relation, men jag skulle tycka det var väldigt kul att hitta något som vi kunde göra till vårt. Jag har hästarna - han följer med ibland och hjälper till, ridit någon gång och tycker om hästarna och att det är lite mysigt att gå och fixa, men det är liksom "mitt" - mitt ställe att få energi och ensamtid. Han meckar bil, jag kan följa med som sällskap men tycker inte det är speciellt kul... Och det är ju hans ställe att få lite ensamtid på... (Båda tycker dessutom att det är viktigt att göra saker ensamma eller med andra så det är nog ganska bra att dom intressena hålls så)

Vi hade ett tag att vi sprang tillsammans, tyvärr så är han maratonlöpare och jag är sprinter = jag tyckte han sprang för långt och han tyckte jag sprang för fort :p.
Just nu blir det mycket film (i brist på annat) men båda är relativt aktiva och så jag skulle vilja att vi hittade något vi kunde göra tillsammans, om ni förstår vad jag menar? Jag har funderat på någon form av pardans, kruxet är väl att jag hatar att dansa och han är väl inte jätte förtjust i det heller, men jag tänkte att det kunde vara kul bara för att prova men nja... Vi höll ett tag på att renovera lägenheten och tycker det är väldigt väldigt kul men jag är sjukskriven just nu så det får stå still till bättre tider.

Så vad gör ni med era partners? Har någon nått förslag på vad man skulle hitta på?? Det står helt stilla hos mig...
 
Klättring? Vandring? Geocaching? Urban exploration?

(Jag och min man äter mest på restaurang eller simmar tillsammans någon gång då och då. Just nu finns inte tid för att boka en "fast" tid varje vecka.)
 
Jag och min sambo ska börja simma tillsammans! :D
Annars brukar vi åka på berättarkvällar på ett jättemysigt gammalt fik, det är visserligen inte varje vecka men det är underbart!
Så har vi då hunden som vi brukar gå med såklart, men han får ju sin motion i stallet så det är tyvärr rätt sällan vi bara går ut en långrunda alla tre. Men till våren nu ska vi faktiskt gå med i Trygg Hemgång! Då blir det nattliga promenader samtidigt som man gör en god gärning :)

Annars tänker jag mig typ att yoga kanske skulle vara något för er? :) eller gå någon språkkurs? Fotokurs? Medborgarskolan brukar ha en massa roliga saker på G, om ni har någon sån i er stad så rekommenderar jag er att kolla upp det! :D
 
Vandra med fika, åka ut och fota diverse händelser på himlen, vill börja klättra.
Sen ska vi börja på babysim :) Ja med sonen då också såklart.

Gå nån kurs ihop som @Joelina skriver skulle vara kul!
 
Åh bra förslag ni har kommit med! Klättra funderade jag själv på för ett par år sen (innan jag var tillsammans med sambon) kanske ska föreslå det!

@Joelina vad är berättarkväll för något? :)
 
Jag och min sambo brukar spela tv-spel tillsammans, verkar dock inte som något som intresserar er.

Kan det kanske vara en idé att testa olika aktiviteter? T.ex. dans, fäktning, matlagningskurs, bowling? Ni behöver ju inte bestämma er för en enda aktivitet utan testa allt möjligt.
 
Åh! Berättarkvällarna är typ favorit!!

Det finns ett jättemysigt café med gamla anor bara ett stenkast från Kalmar, där vi bor. De har berättarkvällar med tema. Favorittemat är alla historier om vikingar! Men de har en massa massa annat också, och hon som är berättare är superduktig!
Man går dit, äter en bit mat först i trevlig miljö, sedan så får man god fika och de tänder brasan så börjar alla fantastiska berättelser! Sök på Kläckeberga lantcafé :)
 
Vi har väl två saker som är våra, som vi gör så ofta vi kan.

Vi åker iväg med hunden och tar promenader på olika fina ställen, beroende på hur mycket tid vi har blir utflykterna olika långa, vissa gånger tar vi med oss så vi kan grilla korv tex, Supermysigt tycker vi alla.

Sen är matlagning en annan grej, minst en gång i veckan, ofta fler så lagar vi mat som är lite mer seriöst och tidskrävande än stuvade makaroner och korv. Lite mer engagemang och det blir en grej av det som vi planerar inför.
 
Vi renoverar hus. Men det blir inte en timme i veckan utan hela helger. Kommer att ha och göra med gården tills vi dör :p. Annars har vi ingen specifik aktivitet tillsammans, har iofs inte tid till så mycket mer....
Ja, Vad gör ni med era partners? Ja jag fattar ni äter och sover ihop, men jag tänker om ni har någon aktivitet typ en gång i veckan som ni gör tillsammans. Dansar, simmar, tränar ect?

Jag skulle så gärna vilja göra en aktivitet med sambon, minst en gång i veckan som är liksom "vår" tid. Vi gör väldigt mycket tillsammans och har en fantastiskt relation, men jag skulle tycka det var väldigt kul att hitta något som vi kunde göra till vårt. Jag har hästarna - han följer med ibland och hjälper till, ridit någon gång och tycker om hästarna och att det är lite mysigt att gå och fixa, men det är liksom "mitt" - mitt ställe att få energi och ensamtid. Han meckar bil, jag kan följa med som sällskap men tycker inte det är speciellt kul... Och det är ju hans ställe att få lite ensamtid på... (Båda tycker dessutom att det är viktigt att göra saker ensamma eller med andra så det är nog ganska bra att dom intressena hålls så)

Vi hade ett tag att vi sprang tillsammans, tyvärr så är han maratonlöpare och jag är sprinter = jag tyckte han sprang för långt och han tyckte jag sprang för fort :p.
Just nu blir det mycket film (i brist på annat) men båda är relativt aktiva och så jag skulle vilja att vi hittade något vi kunde göra tillsammans, om ni förstår vad jag menar? Jag har funderat på någon form av pardans, kruxet är väl att jag hatar att dansa och han är väl inte jätte förtjust i det heller, men jag tänkte att det kunde vara kul bara för att prova men nja... Vi höll ett tag på att renovera lägenheten och tycker det är väldigt väldigt kul men jag är sjukskriven just nu så det får stå still till bättre tider.

Så vad gör ni med era partners? Har någon nått förslag på vad man skulle hitta på?? Det står helt stilla hos mig...
 
Geocaching! Leta "skatter" som andra gömt ute, finns både här och utomlands. Lite som orientering, fast med mycket roligare mål än att hitta en orange/vit tygkub i skogen. Det här kan man göra mitt i stan om man vill! Man kan byta smågrejer som finns i "kistorna", som tex kan vara en glasslåda med en loggbok i. Man kan skicka iväg en liten nalle eller liknande som kan åka runt som man kan följa på nätet. Jag bor i en rätt liten håla och här finns massor av "geosar". En som jag känner hittade en nyckelring som en liten pojke i Asien skickat iväg! Vissa skatter /gömmor är pyttesmå, som en gammal burk till filmrullar, jätteklurigt gömd. Alltid med loggbok så man kan kolla vilka som hittat den. Man kan ha ett Nickname, så du kan vara anonym om du vill. Kolla på http://www.geocaching.se
Och om det inte verkar vara så kul, så prova duvskytte med hagelbössa! Det är grejer det! ;) Ofta är tjejerna bättre än killarna om de är nybörjare, bara det gör ju saken ännu roligare att pröva! :D
Lycka till!
 
Hade tänkt börja klättra med exet men det hann inte bli av. Det där med berättar kväll lät kul.

Annars sprang vi och åkte skidor.
 
Vi vandrar ihop! Typ det bästa jag vet. Förut brukade vi promenera varenda kväll tillsammans, en timme eller så, vilket var supermysigt också. Vi brukar komma i väg minst en helgdag i månaden för att vandra nånstans; bara att packa matsäcken och dra i väg. I båda våra hem bor vi nära vacker natur - nationalpark resp bergen och reservat - så det är perfekt liksom.

Annars hänger vi väl mest bara tillsammans. Åker pinsamt ofta till Ikea och låtsas att vi handlar till ett stort hus vi inte har. Så sitter vi där på Ikea och låtsasäter med besticken i visningsköken och diskuterar vardagen i vårt potentiella framtida liv och hus :D.
 
Åh har samma "problem" med min sambo! Gud vad smarta tips ni kommer med.

Lånar tråden lite. Min sambo är så oerhört lat att det finns inte. Vill väldigt sällan gå ut och promenera, jogga eller träna i största allmänhet. Och när det väl blir av så är det all-in 100% träning, go hard or go home typ. Vi spelar spel & kollar film men jag skulle vilja ha lite mer aktiva aktiviteter tillsammans som helst inte kostar skjortan.

Tips på hur man får lat sambo att vilja hitta på utomhusaktiviteter? :bow:
 
Vi är jättebra på att hitta på aktiviteter var och en för sig, det tycker jag är en bra grej i vårt förhållande. ;)

Skulle vi hitta på något tillsammans utöver barn, hus och middag så tror jag att bågskytte skulle vara rätt kul för oss båda.
 
Träning, promenader, shopping, matlagning, tv-/ dataspel, film är väl ungefär det vi gör, men det gör vi även separat så är väl ingen direkt "paraktivitet". Hade gärna velat testa på någon slags dans tillsammans! :D
 
Vi är jättebra på att hitta på aktiviteter var och en för sig, det tycker jag är en bra grej i vårt förhållande. ;)

Skulle vi hitta på något tillsammans utöver barn, hus och middag så tror jag att bågskytte skulle vara rätt kul för oss båda.
Samma här, vi kan ibland (en till två gånger halvår) komma ut med hundarna tillsammans :D
 
Ja, Vad gör ni med era partners? Ja jag fattar ni äter och sover ihop, men jag tänker om ni har någon aktivitet typ en gång i veckan som ni gör tillsammans. Dansar, simmar, tränar ect?

Jag skulle så gärna vilja göra en aktivitet med sambon, minst en gång i veckan som är liksom "vår" tid. Vi gör väldigt mycket tillsammans och har en fantastiskt relation, men jag skulle tycka det var väldigt kul att hitta något som vi kunde göra till vårt. Jag har hästarna - han följer med ibland och hjälper till, ridit någon gång och tycker om hästarna och att det är lite mysigt att gå och fixa, men det är liksom "mitt" - mitt ställe att få energi och ensamtid. Han meckar bil, jag kan följa med som sällskap men tycker inte det är speciellt kul... Och det är ju hans ställe att få lite ensamtid på... (Båda tycker dessutom att det är viktigt att göra saker ensamma eller med andra så det är nog ganska bra att dom intressena hålls så)

Vi hade ett tag att vi sprang tillsammans, tyvärr så är han maratonlöpare och jag är sprinter = jag tyckte han sprang för långt och han tyckte jag sprang för fort :p.
Just nu blir det mycket film (i brist på annat) men båda är relativt aktiva och så jag skulle vilja att vi hittade något vi kunde göra tillsammans, om ni förstår vad jag menar? Jag har funderat på någon form av pardans, kruxet är väl att jag hatar att dansa och han är väl inte jätte förtjust i det heller, men jag tänkte att det kunde vara kul bara för att prova men nja... Vi höll ett tag på att renovera lägenheten och tycker det är väldigt väldigt kul men jag är sjukskriven just nu så det får stå still till bättre tider.

Så vad gör ni med era partners? Har någon nått förslag på vad man skulle hitta på?? Det står helt stilla hos mig...


Minst en dejt-night i månaden! Dvs vi går ut och äter, går på bio/teater/konsert etc.
Annars tycker inte jag att vi behöver göra så mycket; grejen är att vi är med varandra och då spelar aktivitet ingen roll. Han är gärna med i stallet, cyklar ibland med när jag rider ut, åker på träningar osv och eftersom han har gått från "Ja det är väl okej men jag är hemma istället" till att vilja vara med flera gånger i veckan antar jag att han inte tycker det är alltför gräsligt ;) Min stora häst älskar honom dessutom så jag är tacksam för detta!
Vi spelar musik ihop också, så det är ju en aktivitet där vi båda bidrar lika mycket liksom.
Annars är HBO och promenader samt chipsätning en stor hobby :D Hade gärna simmat ihop men han har gratis simkort på sitt jobb på annan ort så det blir lite småkrångligt.
 
Det här gör vi till vardags där vi aktivt umgås med varandra och interagerar:

Går promenader varje dag alt jag åker inlines när han springer, vi går på bio 1-2 gånger i månaden, går ut och käkar 1-2 gånger i månaden, tittar på framtida boenden på hemnet och drömmer oss bort tillsammans :D, lagar mat tillsammans, ser på film/serie eller spelar sällskapsspel.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 219
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp