Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tommie? Som ett övergångsnamn kanske?

Heja dig som vågar ❤️
Jag tänker i samma tema.

@Tranan - hur låter Tammy? I mina ögon ett fint och passande namn ❣️
Du får smaka på alla namnförslag du får, och som fler skrivit - låt det ta lite tid. Även om jag förstår att du vill ändra allt nu nu nu... ;)
Alla :heart till dig!

Edit: Såg nyss att du svarat att det är för lika, synd! Du vill hitta något helt annorlunda?
 
Jag tänker i samma tema.

@Tranan - hur låter Tammy? I mina ögon ett fint och passande namn ❣️
Du får smaka på alla namnförslag du får, och som fler skrivit - låt det ta lite tid. Även om jag förstår att du vill ändra allt nu nu nu... ;)
Alla :heart till dig!

Edit: Såg nyss att du svarat att det är för lika, synd! Du vill hitta något helt annorlunda?
Ja, det är så jag känner, vill inte vara nära den gamla.
 
Nu har jag inte följt dig i detalj så kanske har jag missförstått något. Sorry om jag säger ngt fel. Är planen att byta identitet? Som i att byta kön eller mer leva som trans?
 
Jag känner inte dig, men tänkte spontant Jessica. Det är bra om ens namn går att uttala på både svenska och engelska i dagens samhälle, och är lätt att stava rätt. Så att det håller i längden liksom.

Vill du spexa till det online kan du ju stava det Jessiqa :).
 
Angående namn så är ju preferenserna olika och det är väl bra så inte alla heter samma :). Hade jag fått bestämma hade dottern hetat Miranda men det vägrade ju exet.. Vi hade verkligen olika smak och till slut fick han bara rabbla upp namn han var okej med och jag valde väl namnförslag 20 nånting 😝. Att välja namn åt sig själv känner jag skulle vara svårare, jag gillade verkligen verkligen inte mitt namn under uppväxten och övervägde namnbyte när jag blev myndig. Det blev inte av för att jag är dålig på att ta tag i saker och ändå inte kunde bestämma vad jag annars skulle heta. Numera har jag förlikat mig med namnet fast jag förstår verkligen inte folk som tycker att det är fint..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 617
Senast: MML
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 635
Senast: Lisen82
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
87

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp