Hitta tillbaka till varann?

Fast de märkliga är att vi igår åkte till några grannar längre bort som vi träffat en gång innan och de frågade hur vi träffades, hur länge vi varit tillsammans osv. Sen planerade vi även att komma i sommar med husvagn och grilla osv? Sen tog min "kille/ex/sambo mig på låret under bordet och när vi kom hem ville han att jag skulle sova inne hos honom.

Tycker han beter sig precis som att vi är tillsammans? Jag har inte sagt någonting om de hela..
Men ... alltså ... ni ÄR ju fortfarande tillsammans! På alla sätt jag kan komma på - förutom det uttalade "vi är tillsammans". Men det är ju bara ett uttryck - verkligheten är ju sån att ni är tillsammans nu. Jag förstår inte skillnaden. Ni "ska/får" inte träffa andra heller. Så vad är skillnaden och varför är det lättare att vara tillsammans såhär? Ni är ju samma personer, samma liv, samma allt - förutom några ord som ju i praktiken inte betyder nånting?
 
Men ... alltså ... ni ÄR ju fortfarande tillsammans! På alla sätt jag kan komma på - förutom det uttalade "vi är tillsammans". Men det är ju bara ett uttryck - verkligheten är ju sån att ni är tillsammans nu. Jag förstår inte skillnaden. Ni "ska/får" inte träffa andra heller. Så vad är skillnaden och varför är det lättare att vara tillsammans såhär? Ni är ju samma personer, samma liv, samma allt - förutom några ord som ju i praktiken inte betyder nånting?
Jag vet ärligt inte varför vår relation blivit så mycket mer lättsam och lättare och att vi faktist pratar med varann och har roligt ihop. HJälps åt i vardagen osv. Tar varandra inte för givet. Vi har sagt att vi ska ta dagen som den kommer och se hur de utvecklar sig. Vi har sagt vi ska ta snacket senare och fram tills dess se hur de blir. Jag har fram till 1 juni så tänker att jag kommer ta pratet i mitten av maj för måste planera med flytt osv.
 
Jag vet ärligt inte varför vår relation blivit så mycket mer lättsam och lättare och att vi faktist pratar med varann och har roligt ihop. HJälps åt i vardagen osv. Tar varandra inte för givet. Vi har sagt att vi ska ta dagen som den kommer och se hur de utvecklar sig. Vi har sagt vi ska ta snacket senare och fram tills dess se hur de blir. Jag har fram till 1 juni så tänker att jag kommer ta pratet i mitten av maj för måste planera med flytt osv.

Den har nog blivit lättare för han ändrat sitt beteende mot dig?
Frågan är ju varför och det kan vara bra att fråga. Redan nu 🙂
Blir lite onödigt att lägga tid på någon som inte vill samma som du?
 
Den har nog blivit lättare för han ändrat sitt beteende mot dig?
Frågan är ju varför och det kan vara bra att fråga. Redan nu 🙂
Blir lite onödigt att lägga tid på någon som inte vill samma som du?
Han vill ju ha en fungerande relation. Det handlar ju inte att någon av oss vill träffa någon annan. Utan att vi ej kan fortsätta så som vi har haft de. Och nu när båda börjar tänka på mer hur vi varit och gjort justeringar så ser vi ju att de fungerar. Men de ska ju hålla i längden också. Därav man får låta de ta tid för att de ska ju inte gå tillbaka till de gamla då vill ingen va kvar i relationen.
 
Han vill ju ha en fungerande relation. Det handlar ju inte att någon av oss vill träffa någon annan. Utan att vi ej kan fortsätta så som vi har haft de. Och nu när båda börjar tänka på mer hur vi varit och gjort justeringar så ser vi ju att de fungerar. Men de ska ju hålla i längden också. Därav man får låta de ta tid för att de ska ju inte gå tillbaka till de gamla då vill ingen va kvar i relationen.

Ok då missförstod jag. Trodde han inte ville vara tillsammans med dig och gjort slut
 
Förlåt att jag är tjatig, det är inte min mening - jag hänger bara upp mig på ord. Vad är skillnaden mellan att "vara ihop" resp "inte vara ihop" när det i praktiken är exakt detsamma? Ni bor ihop, har sex, lagar mat, äter tillsammans, går ut tillsammans, är exklusiva .... Vad är det då som gör det hela enklare? Det är ju jättebra om er samvaro äntligen fungerar, men hur det kan förändras enbart genom att byta ut några ord, förstår jag inte riktigt. Du säger att ni ev ska "försöka igen" men vad är det ni ska försöka, som ni inte redan gör?

Förlåt, ska inte haka upp mig på ord mera :)
 
Förlåt att jag är tjatig, det är inte min mening - jag hänger bara upp mig på ord. Vad är skillnaden mellan att "vara ihop" resp "inte vara ihop" när det i praktiken är exakt detsamma? Ni bor ihop, har sex, lagar mat, äter tillsammans, går ut tillsammans, är exklusiva .... Vad är det då som gör det hela enklare? Det är ju jättebra om er samvaro äntligen fungerar, men hur det kan förändras enbart genom att byta ut några ord, förstår jag inte riktigt. Du säger att ni ev ska "försöka igen" men vad är det ni ska försöka, som ni inte redan gör?

Förlåt, ska inte haka upp mig på ord mera :)
Jag vet de verkar jättekonstigt. Men orden de är slut gjorde nog att båda två började tänka om. Jag har åkt iväg och varit för mig själv och verkligen fått tänka hur jag varit också osv. Jag har varit väldigt needy och tappat bort mig själv lite. Jag måste finna en balans att vara i en relation utan att kväva någon. Nu åker jag iväg mer och träffar vänner och vi ger varandra space. Det har också gjort att han ändrat sig mot mig. Att de blir mer saknad osv.
 
Jag vet de verkar jättekonstigt. Men orden de är slut gjorde nog att båda två började tänka om. Jag har åkt iväg och varit för mig själv och verkligen fått tänka hur jag varit också osv. Jag har varit väldigt needy och tappat bort mig själv lite. Jag måste finna en balans att vara i en relation utan att kväva någon. Nu åker jag iväg mer och träffar vänner och vi ger varandra space. Det har också gjort att han ändrat sig mot mig. Att de blir mer saknad osv.
Det låter ju jättebra. Det kanske ska få förbli så? Varför ändra på nåt som fungerar och som alla mår bra av. Jag tror aldrig att jag och min man (levt ihop i över 30 år...) tog ett beslut och sa att "vi är ihop". Det bara flöt på.
 
Jag vet de verkar jättekonstigt. Men orden de är slut gjorde nog att båda två började tänka om. Jag har åkt iväg och varit för mig själv och verkligen fått tänka hur jag varit också osv. Jag har varit väldigt needy och tappat bort mig själv lite. Jag måste finna en balans att vara i en relation utan att kväva någon. Nu åker jag iväg mer och träffar vänner och vi ger varandra space. Det har också gjort att han ändrat sig mot mig. Att de blir mer saknad osv.
Har han också gjort justeringar med hur han är? Inte bara som en respons på dina ändringar utan faktiskt reflekterat över hur han är/har varit?

Jag tycker det låter som om du har ändrat dig för att du vill ha honom kvar och nu är du som han vill att du ska vara...typ.
 
Har han också gjort justeringar med hur han är? Inte bara som en respons på dina ändringar utan faktiskt reflekterat över hur han är/har varit?

Jag tycker det låter som om du har ändrat dig för att du vill ha honom kvar och nu är du som han vill att du ska vara...typ.
Ja han har själv sagt att han vet om att han varit sur/vrång att jag inte har förtjänat detta.
 
Ja han har själv sagt att han vet om att han varit sur/vrång att jag inte har förtjänat detta.
Samt börjat hjälpa till mer hemma med mat städning osv. och de är ingenting jag sagt ifrån om. Sa bara att jag uppskattar han gör mer, för då skapar de ingen irritation.
 
Nu kommer han i nästa vecka åka bort en månad på jobb så där får vi ju märka av om vi vill bo ifrån varann eller om vi börjar sakna varann.
 
Nu kommer han i nästa vecka åka bort en månad på jobb så där får vi ju märka av om vi vill bo ifrån varann eller om vi börjar sakna varann.
Jag undrar om ni fortfarande är exklusive under denna månad eller om det ok för honom (eller dig) att ha andra äventyr?
Det ju liksom slut så det kan ju knappast räknas som otrohet om nån av er skulle träffa en annan?
 
Är det därför han ville höra slut? För att han ska åka bort?
Nej detta visste han inte då. Nej vi bor ju fortfarande under samma tak så kommer inte dejta/träffa andra. Sen jobbar han 24/7 när han är iväg i princip. Litar på att han inte är ute och röjer, och är han de ja då är de så inte så mycket man kan göra åt de. Men de har båda varit tydliga med att de inte är så.-
 
Som sagt uppbrottet handlar inte om att börja dejta/träffa någon annan. Vi har båda problem med oss själva vi behöver jobba på. Ingen av oss är sugna att börja träffa någon annan inom den närmaste tiden om de nu skulle vara att vi gör slut.
 
Som sagt uppbrottet handlar inte om att börja dejta/träffa någon annan. Vi har båda problem med oss själva vi behöver jobba på. Ingen av oss är sugna att börja träffa någon annan inom den närmaste tiden om de nu skulle vara att vi gör slut.
Fast det har du ingen aning om , att han har problem han behöver jobba på betyder verkligen inte att inte rumlar runt med andra nu när han åker bort. Vara med andra bara för kul skull är långt ifrån samma sak som att dejta/träffa någon annan. Om ni inte har gjort upp något kyskhetsschema som gäller båda, inte ovanligt att det ska gälla kvinnan men inte mannen och att ordvalet inte dejta betyder olika sak.
 
Fast det har du ingen aning om , att han har problem han behöver jobba på betyder verkligen inte att inte rumlar runt med andra nu när han åker bort. Vara med andra bara för kul skull är långt ifrån samma sak som att dejta/träffa någon annan. Om ni inte har gjort upp något kyskhetsschema som gäller båda, inte ovanligt att det ska gälla kvinnan men inte mannen och att ordvalet inte dejta betyder olika sak.
Som sagt jag kan inte förbjuda honom att göra något. Men som sagt vi har kommit överrens om annat. Men han har åkt iväg många gånger innan på jobb där han jobbar 14-16 h per dag. Sen direkt åkt i säng sen iväg å jobbat igen. Så han är inte borta en månad för att roa sig.
 
Sen är han iväg själv, känner ingen i den staden och tror knappast han laddar ner tinder för att hitta någon på kvällen. Han är ingen person som går ut på krogen själv för att hitta ett napp för kvällen.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 268
Senast: Whoever
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 970
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 917
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp