Hitta tillbaka till varann?

Vi har dock sagt att vi tar dagen som den kommer och ser vad vi kommer fram till angående vår relation. Vi har inte berättat för någon i familj eller vänner att de är slut. Han har fortfarande kvar mig som bakrundsbild i mobilen osv. Jag tror bara att vi båda behöver tänka och jobba med oss själva för ingen av oss vill leva i en relation som består av så mycket bråk. Nu känns de som båda två tänker mer på sånna saker och jag är mer självständig och ger han sitt space. Vi är inte på varann 24/7.
 
Vi pratade lite ikväll och han sa att det var en lättnad att göra slut för han mådde dåligt av våra bråk. Att han märkt de blivit mycket bättre nu men att han är rädd att de är en fasad som sen spricker och allt blir som vanligt igen. Därav han vill ge de tid att se om det försätter vara såhär där vi är nu. Han var mycket tydlig med att vi inte ska träffa andra eller dejta. Jag sa också jag märker att hans humör ändrats att jag tror det är en stor faktor till bråken med. Sen har jag fått tid att tänka och sluta vara så needy. Jag inser mer nu i handlingar vad han gjort för mig och gör än att han behöver bekräfta mig psykiskt. Så vi båda sa ikväll vi fortsätter som det är och ser vad de leder till.
 
Vi pratade lite ikväll och han sa att det var en lättnad att göra slut för han mådde dåligt av våra bråk. Att han märkt de blivit mycket bättre nu men att han är rädd att de är en fasad som sen spricker och allt blir som vanligt igen. Därav han vill ge de tid att se om det försätter vara såhär där vi är nu. Han var mycket tydlig med att vi inte ska träffa andra eller dejta. Jag sa också jag märker att hans humör ändrats att jag tror det är en stor faktor till bråken med. Sen har jag fått tid att tänka och sluta vara så needy. Jag inser mer nu i handlingar vad han gjort för mig och gör än att han behöver bekräfta mig psykiskt. Så vi båda sa ikväll vi fortsätter som det är och ser vad de leder till.
Men alltså. Han har gjort slut men vill inte att någon av er ska träffa andra eller dejta? Så jäkla sunkigt.
Det här kommer ju inte bli bra för någon. Antingen så bestämmer ni er gemensamt för att försöka reparera relationen (och då är ni tillsammans) eller så gör ni slut på riktigt. Mellantinget brukar sällan bli särskilt bra.
 
Men alltså. Han har gjort slut men vill inte att någon av er ska träffa andra eller dejta? Så jäkla sunkigt.
Det här kommer ju inte bli bra för någon. Antingen så bestämmer ni er gemensamt för att försöka reparera relationen (och då är ni tillsammans) eller så gör ni slut på riktigt. Mellantinget brukar sällan bli särskilt bra.
Verkligen! Han kan inte göra slut med dig och dessutom ställa krav på att du inte får träffa andra. Man kan bara välja en av dem.
 
Vi pratade lite ikväll och han sa att det var en lättnad att göra slut för han mådde dåligt av våra bråk. Att han märkt de blivit mycket bättre nu men att han är rädd att de är en fasad som sen spricker och allt blir som vanligt igen. Därav han vill ge de tid att se om det försätter vara såhär där vi är nu. Han var mycket tydlig med att vi inte ska träffa andra eller dejta. Jag sa också jag märker att hans humör ändrats att jag tror det är en stor faktor till bråken med. Sen har jag fått tid att tänka och sluta vara så needy. Jag inser mer nu i handlingar vad han gjort för mig och gör än att han behöver bekräfta mig psykiskt. Så vi båda sa ikväll vi fortsätter som det är och ser vad de leder till.

Så där resonerar man om man vill äta upp kakan och ändå ha den kvar.

Antingen är man ihop eller så är det slut. Det finns liksom inget mellanting. Ska ni bo ihop som två goda vänner för att inte bråka, men ändå inte dejta andra?

Det var det knäppaste jag hört på länge!

Det är lika bra att dra av plåstret och flytta isär. Det går alldeles utmärkt att vara särbos - det var jag och min gubbe i 5 år efter vår skilsmässa. Vi hittade tillbaka och flyttade ihop igen - det är inget konstigt alls. Det kan tvärtom vara en väldigt bra grej att bo var för sig ett tag för att verkligen känna efter vad man vill. På riktigt!

/Lizzie
 
Vi pratade lite ikväll och han sa att det var en lättnad att göra slut för han mådde dåligt av våra bråk. Att han märkt de blivit mycket bättre nu men att han är rädd att de är en fasad som sen spricker och allt blir som vanligt igen. Därav han vill ge de tid att se om det försätter vara såhär där vi är nu. Han var mycket tydlig med att vi inte ska träffa andra eller dejta. Jag sa också jag märker att hans humör ändrats att jag tror det är en stor faktor till bråken med. Sen har jag fått tid att tänka och sluta vara så needy. Jag inser mer nu i handlingar vad han gjort för mig och gör än att han behöver bekräfta mig psykiskt. Så vi båda sa ikväll vi fortsätter som det är och ser vad de leder till.

En vänlig påminnelse att tänka på, hur länge har ni varit ihop och vad har inte varit bra?
Varför skulle de funka bättre denna gång?
Verkar som att du dansar endel efter honom och njuter nu när han inte är på dåligt humör. Men tyvärr tror jag bara förändringen är tillfällig.
Till slut är det bättre du försöker fokusera på dig och vad du vill :heart

Jag har varit i ett sånt limbo 7år med en negativ man som varje gång jag inte orkade mer ändrades en månad för att mitt hopp inte skulle rinna ur sanden. Men det blev aldrig bättre för han var alltid han. Med sitt sätt, sin negativa energi, sin handlingsförlamnade tillvägagångssätt.
Jag ångrar hur många år, hur mycket energi och allt annat jag la ner på honom..
 
Vi pratade lite ikväll och han sa att det var en lättnad att göra slut för han mådde dåligt av våra bråk. Att han märkt de blivit mycket bättre nu men att han är rädd att de är en fasad som sen spricker och allt blir som vanligt igen. Därav han vill ge de tid att se om det försätter vara såhär där vi är nu. Han var mycket tydlig med att vi inte ska träffa andra eller dejta. Jag sa också jag märker att hans humör ändrats att jag tror det är en stor faktor till bråken med. Sen har jag fått tid att tänka och sluta vara så needy. Jag inser mer nu i handlingar vad han gjort för mig och gör än att han behöver bekräfta mig psykiskt. Så vi båda sa ikväll vi fortsätter som det är och ser vad de leder till.
Jag förstår inte riktigt skillnaden här, mellan att ni är ihop eller ni inte är ihop. Ni bor tillsammans, umgås, har sex (vad jag förstår) och (enligt honom) ska ni inte dejta andra. Lagar du hans/er mat också? Det låter ju som att ni faktiskt är ihop? Är skillnaden enbart en verbal överenskommelse och vad betyder den isåfall som är annorlunda än förut?
 
Jag förstår inte riktigt skillnaden här, mellan att ni är ihop eller ni inte är ihop. Ni bor tillsammans, umgås, har sex (vad jag förstår) och (enligt honom) ska ni inte dejta andra. Lagar du hans/er mat också? Det låter ju som att ni faktiskt är ihop? Är skillnaden enbart en verbal överenskommelse och vad betyder den isåfall som är annorlunda än förut?
Just nu så gör vi allt tillsammans ja. Men han har även börjat hjälpa till mer i hushållet med matlagning/städning osv. Vilket också gjort att vi bråkat innan för jag har kännt att jag gjort allt. och jag har inte ens behövt säga till om de utan vi hjälps åt mer än vi gjorde innan.
 
Så skruvat det låter.
Jag får intrycket att han vill göra slut pga konflikterna. Nu har han gjort slut o slipper konflikterna. O är nöjd. Som att han flyr från själva konflikten o kan inte kommunicera. Som att det är det han flyr ifrån. Hans lösning på att slippa lära sig kommunicera. Han gör slut istället.
 
Just nu så gör vi allt tillsammans ja. Men han har även börjat hjälpa till mer i hushållet med matlagning/städning osv. Vilket också gjort att vi bråkat innan för jag har kännt att jag gjort allt. och jag har inte ens behövt säga till om de utan vi hjälps åt mer än vi gjorde innan.

Hur länge är ”just nu”.
 
Så skruvat det låter.
Jag får intrycket att han vill göra slut pga konflikterna. Nu har han gjort slut o slipper konflikterna. O är nöjd. Som att han flyr från själva konflikten o kan inte kommunicera. Som att det är det han flyr ifrån. Hans lösning på att slippa lära sig kommunicera. Han gör slut istället.
Han har väl gett upp lite för att vi haft konflikter ganska mycket om småsaker osv. Han sa också själv att vi har haft de mycket bättre nu. Vi skojar vi skrattar vi håller om varann vi pratar osv. Vilket vi var dåliga på innan. Vi tappade oss själva lite och tog varandra för givet. Jag kommer ta ett ordentligt snack om en månad hur vi ska göra om vi ska fortsätta kämpa tillsammans elelr om vi ska göra slut och jag flytta. Vi har nog båda insett att som vi haft de innan vill ingen gå tillbaka till.
 
Han har väl gett upp lite för att vi haft konflikter ganska mycket om småsaker osv. Han sa också själv att vi har haft de mycket bättre nu. Vi skojar vi skrattar vi håller om varann vi pratar osv. Vilket vi var dåliga på innan. Vi tappade oss själva lite och tog varandra för givet. Jag kommer ta ett ordentligt snack om en månad hur vi ska göra om vi ska fortsätta kämpa tillsammans elelr om vi ska göra slut och jag flytta. Vi har nog båda insett att som vi haft de innan vill ingen gå tillbaka till.
Det låter på dig som att du är i en rosa bubbla o tror att allt kommer i bli bra?

Ni kämpar inte som jag ser det. Han har gjort slut med dig. Ni har inget förhållande utan nu är ni två kompisar som bor ihop.
 
Fast de märkliga är att vi igår åkte till några grannar längre bort som vi träffat en gång innan och de frågade hur vi träffades, hur länge vi varit tillsammans osv. Sen planerade vi även att komma i sommar med husvagn och grilla osv? Sen tog min "kille/ex/sambo mig på låret under bordet och när vi kom hem ville han att jag skulle sova inne hos honom.

Tycker han beter sig precis som att vi är tillsammans? Jag har inte sagt någonting om de hela..
 
Fast de märkliga är att vi igår åkte till några grannar längre bort som vi träffat en gång innan och de frågade hur vi träffades, hur länge vi varit tillsammans osv. Sen planerade vi även att komma i sommar med husvagn och grilla osv? Sen tog min "kille/ex/sambo mig på låret under bordet och när vi kom hem ville han att jag skulle sova inne hos honom.

Tycker han beter sig precis som att vi är tillsammans? Jag har inte sagt någonting om de hela..
Men varför låter du honom hålla på så?
Säg till honom att du blir jätteförvirrad över hans beteende eftersom han har gjort slut. Fråga rakt ut - vill han vara tillsammans med dig eller inte?
 
Jag tror med på raka frågor. Varför liksom. Ni har ju gjort slut. Eller mer. Han har ju gjort slut. Det är över.
 
Fast de märkliga är att vi igår åkte till några grannar längre bort som vi träffat en gång innan och de frågade hur vi träffades, hur länge vi varit tillsammans osv. Sen planerade vi även att komma i sommar med husvagn och grilla osv? Sen tog min "kille/ex/sambo mig på låret under bordet och när vi kom hem ville han att jag skulle sova inne hos honom.

Tycker han beter sig precis som att vi är tillsammans? Jag har inte sagt någonting om de hela..
Låter som att han vill ligga men inte behöva ha några problem/att du inte ska ställa krav på honom.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 250
Senast: Whoever
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 882
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp