Bukefalos 28 år!

Första årgången till test / Nya index 2014 (SWB)

Åh Bellissimo M är verkligen en favorit för mig! Extrakul att avkommorna även kan hoppa:). Sen förvånar det mig inte jättemycket att han har ganska hög andel diplom eftersom det är välkända uppfödare med väldigt bra ston som mest verkat använda honom.
 
@Hiddeous Ja det var lite så jag menade också:). Bellissimo M är nog dock en hingst som inte "den stora massan" har jättekoll på utan det är dom erkända uppfödarna som använder honom.
 
Jag har förresten tittat lite närmare på Belissimo M, honom hade jag glömt kolla hur många han hade sedan innan men jag får det till att han har 17 visade nu så då kommer han också att få svenskt index!

Det jag tycker är lite roligt med honom är att han verkar lämna riktigt bra hoppning också!

På dessa 17 visade avkommor har han 5 med hoppdiplom och 9 med gångartsdiplom.
@Hiddeous Ja det var lite så jag menade också:). Bellissimo M är nog dock en hingst som inte "den stora massan" har jättekoll på utan det är dom erkända uppfödarna som använder honom.

Det finns nog många tyskföddda fina avkommor till Belissimo M;
Avkomman Bella Rose som Isabell Werh rider wann ju 2 grand Prix klasser i munchen i helgen - vilket är jätte roligt. Jag tycker det är synd att Belamour såldes till en junior och kanske därmed inte når de högsta klasserna. Belamours jämngamla är ju nu uppe i Grand Prix. Just hoppningen är kul, Belamour hade ju fina hoppresultat i sitt bruksprov.
 
Ja tyskarna älskar sin Bellisimo! Bella Rose är nog den bästa häst som Isabell Werth har haft i mitt tycke. Att Belamour hamnade hos en junior tycker jag är lite tudelat. Det är synd att man inte får se honom i GP. Å andra sidan måste hästarna ha väldigt fint lynne och ridbarhet för att vara bra juniorhästar. Så han bevisar sig ändå på sätt och vis.

Min kommentar gällde den svenska marknaden och uppfödarna här.
 
Tycker att det är stor skillnad mellan Belissimo M och Belamour. Fast det är lätt att glömma att det finns ju också den svenskfödda Diomedes e. Belissimo M ue. Flemmingh.
 
Förutom Kronoberg ordnar även Norra Kalmar denna helgen, söndag.

Anmälda:

1 Algot
1 Ampere
1 Bellagio
2 Cabachon
1 Clinton II
1 Diabeau vd Heffick
1 Flash Dancer I.M.
1 King Louie
1 Shooting Star
1 Sir Oldenburg
2 Starkko
 
I Tingsryd blev det dubbeldiplom och bästa både gångarts- (49,5p) och hopphäst(52p) till en e. Sir Oldenburg. Gångartsdiplom även till Temptation och Bellagio och hoppdiplom till Lill Cotte Hästak och Fighting Alpha.
 
Tingsryd (Kronobergs Vamblodsförening)

Bellagio 9 8 7 7 8 8 5 6 47 43 Dipl G
Cabachon 8 8 7 8 7 8 8 6,5 46 45,5
Campbell VDL 7,5 7,5 7 7 6,5 7,5 8 5 43 42,5
Capriano 7,5 8 7,5 7,5 7 7,5 6,5 5,5 45 42,5
Connaisseur 8 8 7 7,5 7,5 7,5 6 6 45,5 42,5
Cosmeo 8 8 7 6,5 7,5 7,5 7 8 44,5 45,5
Diarado 8 7,5 7 7 6,5 7,5 5 6 43,5 41
Fighting Alpha 8 8 7 7,5 8 7,5 9,5 9,5 46 49,5 Dipl H
Lill Cotte Hästak 8 8 7 7,5 7 9 9 9 46,5 50 Dipl H
Saint Amour 7,5 7 7,5 7 7 6,5 6,5 5,5 42,5 40,5
Sir Oldenburg 8,5 8,5 7,5 8 8 9 8,5 10 49,5 52 Dipl G Dipl H
Temptation 8,5 8 7 8,5 7,5 8 6 6 47,5 43,5 Dipl G
 
Han har två visade (2 diplom) sedan tidigare, så det blir 11 avkommor totalt om jag inte räknat fel, 8 diplom (puls 2 godkända hingstar). Om du inte redan räknat in dem i statistiken förstås :)

Stammer bra, fast bada hingstarna ratades har i Sverige men ar riktiga "it" hingstar utomlands.
 
Tomahawk ratades inte i Sverige. Han såldes för 8 miljoner utomlands och gjorde ett utmärkt bruksprov där. ;) Han hade knappast blivit ratad på svenskt bruksprov (om han inte har någon defekt jag inte känner till).
 
Tomahawk ratades inte i Sverige. Han såldes för 8 miljoner utomlands och gjorde ett utmärkt bruksprov där. ;) Han hade knappast blivit ratad på svenskt bruksprov (om han inte har någon defekt jag inte känner till).

Det ar den som ar omdopt eller hur? Hm jag som har for mig att tva e. Temptation har visats pa bruks de senate aren... maste vara pa fel spar da.
 
Det ar den som ar omdopt eller hur? Hm jag som har for mig att tva e. Temptation har visats pa bruks de senate aren... maste vara pa fel spar da.

Yep, och helsyster med Sigma (som vunnit otaliga segrar i Danmark). Däremot har Sandbaecks Lacapo visats fram två gånger, om jag inte minns galet. Han är dock godkänd i Danmark.
 

Liknande trådar

Avel Dessa är nu publicerade och gratis tillgängliga fram till 7 mars. Det finns flera olika indelningar som de rankar efter så de lättaste...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Nästan ingen här i Sverige kan väl undgått att någon gång träffa på ett SWB. Men till vilka hingstar känner just du en avkomma? Kanske...
Svar
13
· Visningar
1 691
Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 498
Senast: athena
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 820
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp