första equiterapeut(stavning) besöket gör madame

LadySara

Trådstartare
ja idag har madame haft sitt första besök av en equiterapeut. hon gicks igenom från top till tå. och vi hittade en hel del som ska åtgärdas med flera besök..

hittade oxå orsaken till inflamationen i stora hasleden som hon är underbehandling för just nu.

sne i korset/rumpan så hon får olika långa ben och olika vinklar på haserna vilket gör att vänster has vrider sig när hon går.. inflammationen sitter just i VB.

hon var lite låst i armbågarna båda fram så han lossade lite och jag såg skillnad i hur hon stod direkt efteråt. han trodde att med lite tid å vilja så skulle vi kunna få henne att bli lite mera raki hennes benställning.. men att vi får ta de mm för mm och att vi har ett bra samarbete med min hovis. är så glad att jag hade rätt i min bedömning att hon var sne och hade låsningar då de på kliniken sa att hon var såååå rak å fin över korset inga snedbelastningar där inte.. *suck*
 
Sv: första equiterapeut(stavning) besöket gör madame

tror inte veterinärer vet hur en häst ska se ut=/

hade ut en equiterapeut till min häst i vintras, bara för att kolla. Han var lite lite sne i länden. bara. och hon va imponerad över hur rörlig han va=)

Men min kompis häst som vet gått igenom 2 veckor innan såg inget mer än hältan i höger fram...
Hovis sa att hästen va sne och rekomenderade åxå equiterapeut.

Det visade sig att hästen var jättesned i bak och hade lite låsningar här och där. därav hältan...
 
Sv: första equiterapeut(stavning) besöket gör madame

precis .. vet såg för ett bra tag sen ingetalls på min utan ansåg att hon var fullt frisk men jag kände att nått inte var som det brukade. hade jag lyssnat mera till mig själv å inte litat fuullt ut på vet hade jag ringt ut equiterapeuten tidigare och antagligen sluppit hältan överhuvudtaget.. för då hade det inte bivit nån snebelasning..

börjar tyvärr tvivla mer och mer på vet... ska föresten fråga på ÅB vart hon tror att de kommit ifrån .. hehe..
 
Sv: första equiterapeut(stavning) besöket gör madame

=)

de lär dom inte kunna svara på=)

Vet sa att hästen skulle vila ca 6 veckor. hur i helvete skulle detta bli bättre av vila? omöjligt! hon behövde träna upp musklerna i baken för att inte bäckenet skulle vridas tillbaka. nu har inte min kompis kvar hästen utan en annan tjej som hade mer tålamod, tid och pengar "köpte" henne. så jag vet inte hur dett gått...
 
Sv: första equiterapeut(stavning) besöket gör madame

Vad skönt att ni hittade nåt som går att åtgärda! Läste att klinikåterbesöket var positivt också
clapping.gif


Vilken equiterapeut hade du ut? Pm'a gärna namnet.

Håller tummarna för din madame!:bump:
 
Sv: första equiterapeut(stavning) besöket gör madame

behöver inte pm:a namnet .. du vet vem jag hade.. han som du rekommenderade... som du hade.. tackar å bockar för numret som han iofs har bytt nu..
 

Liknande trådar

Hästvård Mitten av juni: Hästen gått på bete i en månad dygnet runt men ridits varje dag men ej så hårt. Hästen stallas in och börjar tränas...
Svar
14
· Visningar
1 563
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp