Bukefalos 28 år!

Första tävlingen på nya hästen!

S

Singapore Sling

Och hans första tävling ever :D
Köpte honom i April, han var rätt outbildad (9 år) och endast hoppad enstaka hinder. Så har vi tränat på sen dess och nästa helg bär det av till Tierp. :) Ska bara hoppa 90 cm, kommer ju nästan kännas löjligt lågt men tanken är ju att han ska få vänja sig vid atmosfären och själva tävlingen utan att få sådan stor utmaning ridmässigt ( hade inte bästa uttrycken idag :p). Hoppar på träning runt 110-120 och han har vrekligen utvecklats nå enormt. Men det är en liten fjanthäst med en hel del nerver o han är rätt tittig av sig men inte på hinder som tur är *peppar peppar* så jag är mer nervös för hur han tänker uppföra sig än själva hoppningen.
Men det ska iallafall bli Skitkul!! :D
Fast jag känner mig lite ringrostig, har ju inte tävlat på över ett år (kanske har glömt hur det går till :eek:) så jag tänkte att någon kanske hade lite tips på vad jag bör tänka på o sådär, vore jättesnällt :bump:
Och önska mig lycka till såklart :banana:
 
Sv: Första tävlingen på nya hästen!

Lycka till!:banana:


Sitter lite i samma sist som du fast min pålle är lite yngre och jag har inte tävlat på kanske 3 år (:eek:fasen vad snabbt det gick)
Min är dock inte redo för någon tävling än, håller på att lära honom att man faktiskt kan åka transport utan att försöka sparka sig ut:cool:

Men jag följer gärna tråden på tips inför första tävlingen:)
 
Sv: Första tävlingen på nya hästen!

vad kul :) spännande för er att komma ut på tävlingsbanan.. hihi :p
vet inte va du vill ha för tips..
 
Sv: Första tävlingen på nya hästen!

ja det är klart att vi vill se bilder! :d
 
Sv: Första tävlingen på nya hästen!

Usch, sånna problem är aldrig roliga. Vi hade lite problem med, men där var det frågan om att överhuvudtaget gå in i transporten istället för att ägna tiden åt att stå på bakbenen :cool: Men senaste gångerna har han gått rakt in (*peppar peppar*) och kul är det, jag tror han förstått att han får göra något roligt när han är framme (hoppa) :D
Lycka till med din också! :bump:
 
Sv: Första tävlingen på nya hästen!

Haha oj svarade visst till fel. Skulle ju vara till Behati!
 
Sv: Första tävlingen på nya hästen!

Ska försöka få in någon bild efter tävlingen (om de ser bra ut förstårs :p) men min tekniska sida är inte den starkaste så jag har aldrig lyckats förut, men jag får väl anstränga min hjärna litegrann :D
 
Sv: Första tävlingen på nya hästen!

Vet inte heller vad jag vill ha för tips, tänkte bara om nån hade något smart på lager ;) Känns bara så väldigt längesen jag tävlade så jag tror att jag glömt allt hur man gör, men det kanske inte är så :p
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 202
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Hej! Det är så att något händer i huvudet på mig på framhoppningen på tävlingar, På träningar går det jätte bra att hoppa och vi hoppar...
Svar
7
· Visningar
2 170
Senast: Caoimhe
·
T
Fälttävlan Nu börjar jag bli nervös på Allvar! Den 15 Juli har jag anmält mig, eller snarare blivit anmäld av min tränare :cool: till en tävling...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: lillsyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp