Bukefalos 28 år!

Första tävlingen utanför klubben!!

Aliche

Trådstartare
Ja nu ska jag äntligen våga mej ut på riktigt och tävla :D
Känns superläskigt och superkul på samma gång..:bump:
Min lilla tjejj är väldigt rutinerad och jätteduktig men jag har aldrig tävlat utanför klubben!

Nu till den lite läskiga biten, jag har svårt att komma ihåg banor nör jag blir nervös (vilket jag verkligen blir på tävling!) Så jag undrar om ni har några bra tips på hur man lär sig banskisserna, håller sig lugn, inte får blackout osv..:banana:

Är tacksam för ALLA tips gällande tävling och allt runtomkring :D
 
Sv: Första tävlingen utanför klubben!!

Blunda, och tänk sen igenom, eller säg till någon, hela banan med färgerna på hindrerna. och tänk på att andas, bara det brukar vara svårt när man är nervös =P

Lycka till =)
 
Sv: Första tävlingen utanför klubben!!

Tycker du ska lyssna på Skorpan, brukar själv jobba på det sättet! Tänk också på att gå banan flera gånger... man brukar ha ganska gott om tid på sig!
 
Sv: Första tävlingen utanför klubben!!

Jo det låte vettigt tycker jag!
Hur gick det på era första tävlingar?
Hur höga förväntningar kan man ha?
Jag känner jag blir glad bara jag kommer runt grundomgången utan att rida fel :D
Hur lång tid innan era klasser brukar ni vara där?

Mycket frågor men jag börjar bli nervös redan nu haha...:banana:
 
Sv: Första tävlingen utanför klubben!!

Ha inga förväntningar alls, förutom att du ska göra ditt bästa.
Banan kommer med rutin, sen när du har tävlat mer. Det kommer bara att bli lättare och lättare.
Lycka till;)
 
Sv: Första tävlingen utanför klubben!!

hej!

Ha ha, min första lokala hopptävling var ju en historia...

Ponnyn hade tidigare tävlat lokalt en gång (med en annan tjej, han är ridskoleponny) och då varit så nervös att den inte kunnat hoppa ett enda hinder ens på framhoppningen... Så, hade egentligen inte speciellt höga förväntningar, men samtidigt var det ganska länge sen och det gick som en klocka på träningen...

Börjar redan med att tävlingen går på gräs och ponnyn hade inga broddhål i skorna, samtliga 9 ekipage innan mig antingen trillar av eller vägrar ut sig (!) så framhoppningen blir lite stressad allteftersom ekipage efter ekipage blev uteslutet... Så när jag red in på banan kan du ju tänka dig hur nervös jag var, och mycket riktigt vägrade också jag ut mig, och på första hindret till råga på allt! :rofl:

Var ganska besviken då, men nu är det mest en dråplig historia, liksom den när samma ponny kastar sig ut över dressyrstaketet på vår första lokala dressyr ;)
 
Sv: Första tävlingen utanför klubben!!

haha jag tror visserligen inte min häst kommer vägra ut sig, tror aldrig hon vägrat nånsin på en tävling :D
Det största problemet är ju jag själv och mitt huvud!

Men det känns skönt att det kan gå helt åt helsike men att du inte blev avskräckt eller super besviken *skratt* :banana:

Nu ska jag bara träna på att hålla mig lugn och lite på min häst till 100 % så ska det nog lösa sig, bara jag inte glömmer vilket hinder ja ska hoppa!!
 

Liknande trådar

C
Dressyr Hej! Har varit på min andra tävling nu hos samma klubb men min lilla dam spänner sig och går med huvudet i vädret hela tiden! Hon är...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: flashlight
·
S
Hoppning Och hans första tävling ever :D Köpte honom i April, han var rätt outbildad (9 år) och endast hoppad enstaka hinder. Så har vi tränat...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Singapore Sling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp