Första veckan gjord

Så jäkla skönt med kort vecka. Och nästa vecka blir också kort. Idag fick vi påskfika på jobbet. Sen hade vi en jäkligt lugn dag idag. Har nog aldrig haft en så lugn arbetsdag.

Men jag är trött. Jag var och handlade idag och det var knappt jag orkade. Den frysta spenaten var slut på Ica, men jag glömde gå till Willys för att kolla om de hade.

Nu skulle jag behöva gå en promenad för att bränna lite kalorier, men fattar inte hur jag ska orka. I stället ligger jag i sängen med en katt på magen. Jag skulle behöva elda också men så länge jag ligger under täcket klarar jag mig.
 

Visst har du ett jobb där du rör dig mycket? Det saknar jag ibland. Jag älskar mitt jobb, men sitta på kontoret suger ju egentligen. När jag hade ett mer aktivt jobb på det viset brukade jag vara som du, lägga mig på soffan och mysa när jag kom hem.
 
Visst har du ett jobb där du rör dig mycket? Det saknar jag ibland. Jag älskar mitt jobb, men sitta på kontoret suger ju egentligen. När jag hade ett mer aktivt jobb på det viset brukade jag vara som du, lägga mig på soffan och mysa när jag kom hem.
Jo, jag rör mig en del i jobbet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På min to-do-lista idag står det att jag ska hämta in ved, sätta upp två reglar och så plantera de där penseerna jag inte planterade...
Svar
8
· Visningar
582
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 249
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 415
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp