Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Luff

Trådstartare
Angående fjortisar
Varför får dom order att försvinna då dom i egna trådar ställer frågor och vill diskutera det som rör deras barndom.

Kan ni inte bara undvika att läsa dessa trådar, självklart är det lite underliga åsikter enligt oss övermogna förståndiga föräldrar :devil: men det finns ju trots allt en vilja att diskutera o ta reda på andras åsikter vilket man inte alltid hittar hos tonåringar.

Jag har aldrig när jag lagt in snustorra, förmanande svar på ungdomssidorna blivit tillsagd Försvinn kärring, och därför blir jag förvånad när människor som jag uppfattar som mycket sunda ber Fjortisarna att dra......

Forumet heter barn - inte föräldrar
Nu går jag o lägger mig efter att ha skickat denna tråd.
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

:bow: :bow: :bow:

Utom en sak. Fjortis är någonting mycket negativt för många. Ingenting man kallar tonåringar runt fjorton år ;)
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Jag tror inte att det handlar om ålder, det handlar om hur man diskuterar.
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Min mamma kallade mig för det en gång. Gissa om nån blev förbannad.. :devil:

Nu vet hon :smirk:
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Forumet heter också "barn" - inte "tonåringar".

Jag tolkar INTE barnforumet som ett tillhåll för "fjortisar" som vill gnälla av sig på sina föräldrar.

Själv blir jag mest irriterad på den här sidan på alla som (trots högre kronologisk ålder) diskuterar (spammar) med en egocentrisk fjortis/nitton-attityd och lägger sig och ger tvärsäkra råd utan någon som helst aning om vad de pratar om :mad:
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Forumets beskrivning är kort och gott "om och kring barn", vilket innebär just det, diskussioner om och kring barn. Vart vänder sig de föräldrar som har problem med sina tonåringar? Får de inte vara på Barn eftersom forumet heter Barn?

Allmänt gnäll på föräldrar passar väl bäst på respektive åldersforum (U, ÄU) men den tråden du syftar på var ju faktiskt en frågeställning om föräldraskap (även om den förvreds till något annat) och hör ju faktiskt per definition ("om och kring barn") till barnforumet, även om trådskraparen i juridisk mening är ett barn.
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Men jag tror att på ungdomarnas egen sida så får de bara andra egocentriska tonåringars tvärsäkra - jag håller med. Här tycker jag iallafall att det finns en chans till diskussion mellan generationerna och det tycker jag är sunt och bra, dessutom tror jag att det var syftet från tonåringen i fråga.
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Jag tycker nog att fjortisarna är okej att ha här.
De är ju fortfarande barn som föräldrar skall ta hand om.
Men däremot så skulle jag gärna slippa de "Nittonisar" i olika åldrar som inte själva är föräldrar utan bara har behov av att dikutera ur ett "Världsperspektiv".
Jag håller det gärna på ett "Familjeperspektiv" just här.

Världsperspektivet passar nog bättre på U, Ä-U och Senior.
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Det var bra beskrivet, I_U - och jag tycker faktiskt som du. Jag skulle önska att Barn var ett forum för samtal, för utbyte av erfarenheter - snarare än debatter där det viktigaste är att vara För eller Emot. För sådana debatter finns ju redan exempelvis Senior, där kan man diskutera även sånt man inte alls har erfarenhet av men ändå åsikter om. (För att uttrycka det försiktigt ;) )

Däremot finns ingen möjlighet att sjasa bort folk från olika forum. Är det nån man irriterar sig gruvligt på får man nog aktivera ignorera-funktionen, antingen sin egen mentala eller den tekniska som faktiskt finns här.
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

:bow: :bow:
Håller helt med, erfarenheter snarare än för-emot. Ställer jag en fråga här vill jag helt enkelt oftast veta hur andra i samma situation gjort eller resonerat. Sen kan man ha olika åsikt där med men man kanske inte behöver debattera den.
Tonåringar är, enligt mig i alla fall, välkomna på samma premisser.
Men vi kanske skulle bli bättre på att ignorera de som bara ska "få igång" oss...
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Aiai. Jeg leser ofte på dette forumet, og av og til skriver jeg innlegg også - fordi det interesserer meg, og fordi jeg synes at de fleste (merk; de fleste) som debatterer her virker som fornuftige mennesker som faktisk lærer meg noe.

Jeg er selv 19 år, altså en "nittonis" - jeg har heller ingen planer om å bli mor enda; jeg vil ha en utdannelse og en jobb først, slik at et fremtidig barn skal slippe å vokse opp med en mor og en far som bare lever av studielån. Før likte jeg ikke barn, og det verste jeg visste var babyer - men til min store skrekk ;-) har jeg begynt å like dem nå. Derfor leser jeg her, for å skaffe meg litt informasjon som jeg aldri orket å finne når min bror var liten.

MvH Silje - "nittonis".
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Ja, men din attityd är inte "nitton" :) Jag tycker du diskuterar sansat, så ta inte åt dig!
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Takk ;-) (10)
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Jag vill bara säga att jag mycket sällan tar ordet fjortisar i min mun då jag jobbar med denna ålderskategori och inte ofta träffar på någon som verkligen passar in i denna kategori.
För mig är inte ordet något direkt negativt dock utan en beskrivning på ett slags beteende.
Bitchar träffar jag dock en del men dom är ur alla åldrar och ganska intressanta bekantskaper dom också.
// Fritidsledar´n
 
Sv: Försvinnande fjortisar eller föräldrar

Är barnlös - än så länge men jag planerar att bli lärare, kom faktiskt in på lärarprogrammet som ska starta den 16 januari - men fick tacka nej till min plats pga sjukdom :cry:
Barnforumet ÄR därför intressant för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

M
Övr. Katt ...vill jag göra. Detta är enbart mina åsikter och tankar om de senaste dagarnas diskussioner här och på det andra forumet. Jag ber...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 541
Senast: beda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp