Reda ut vissa saker...

Sv: Reda ut vissa saker...

ainasoja skrev:
Jag slänger ingen skit på dig men jag förundras fortfarande att inte du satte stopp för den häxjakt som startade när det enligt dig inte var meningen med tråden?
Nu måste jag lägga mig i. För det första så var det inte Maya som startade tråden och för det andra är hon inte moderator på det forumet så HUR skulle hon kunna styra över vad folk skriver där? Häxjakt är ju ett underligt ord att använda om folk som förfäras över en del människors ålderdomliga syn på katter! Jag tycker inte att man ska kasta sten i glashus så hur förklarar du att du sitter och gör ner Maya när hon skriver ett sådant här inlägg? Skulle det vara bättre på något sätt?
 
Sv: Reda ut vissa saker...

fjolltroll skrev:
Lånar knapp.

Har nu varit inne på det andra forumet och läst alla otroligt givande inlägg.

Är det där dom värvar medlemmar till den nya dokusåpan Katten blev mitt liv?
Nu undrar jag bara en sak. Det är alltså OK för "er" att gå in på det forumet och kommentera med allsköns lustigheter men det är inte OK för "oss" att göra det? :confused: :confused:
 
Sv: Reda ut vissa saker...

Jag gör inte ner henne jag frågar så lägg ner garden är du gullig.

Man behöver inte vara moderator för att agera, man kan som användare påpeka att man tycker tråden spårar ur.
 
Sv: Reda ut vissa saker...

kattlover skrev:
Nu undrar jag bara en sak. Det är alltså OK för "er" att gå in på det forumet och kommentera med allsköns lustigheter men det är inte OK för "oss" att göra det? :confused: :confused:

Nej, den från buke som gör det är inget bättre själv, men mej veterligen (eftersom jag är läskunnig) är det inte likadant tonfall här som där.
Jag kan dra fram flera spydiga kommentarer och fula remarks över våran moderator och en annan användare som är här mkt ofta, VI går inte till sådana personangrepp.
Där ligger skillnaden, och där ligger grunden till varför iallafall jag är upprörd, folks idiotiska kommentarer och pöbeln som inte lyfter ett finger för att visa lite netiquette.
 
Sv: Reda ut vissa saker...

:eek: den här tråden är helt sjuk!!! Är det verkligen tillåtet att klanka ner på någon som bara vill ställa allt tillrätta??
 
Sv: Reda ut vissa saker...

vacasso skrev:
Nej, den från buke som gör det är inget bättre själv, men mej veterligen (eftersom jag är läskunnig) är det inte likadant tonfall här som där.
Jag kan dra fram flera spydiga kommentarer och fula remarks över våran moderator och en annan användare som är här mkt ofta, VI går inte till sådana personangrepp.
Där ligger skillnaden, och där ligger grunden till varför iallafall jag är upprörd, folks idiotiska kommentarer och pöbeln som inte lyfter ett finger för att visa lite netiquette.
Nej, jag ser att ni inte gör några personangrepp :crazy:
Är den här tråden ett undantag??
 
Sv: Reda ut vissa saker...

Du och jag drar gränsen för personangrepp väldigt olika ser jag, jag har inte kallat henne något fult, jag menar att genom att starta en sådan tråd är man lite av en * och genom att inte se till att det slutas snackas skit är man likadan själv.
Precis som om jag skulle se någon få stryk på gatan och inte ens ringa polisen om jag nu inte vill ingripa fysiskt.
Hon menar att hon inte gjort något fel.
Där ligger våra meningskiljaktligheter.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Reda ut vissa saker...

SiameseAngel skrev:
:eek: den här tråden är helt sjuk!!! Är det verkligen tillåtet att klanka ner på någon som bara vill ställa allt tillrätta??

Allvarligt så undrar jag vad du menar?

Jag sitter inte hemma och gråter över att min kattbild blev ondgjord på ett annat forum, även om jag tycker att det var väldigt märkligt.
Jag blev lätt road över hur en bild kan bli använd på ett sådant vis.
 
Sv: Reda ut vissa saker...

SiameseAngel skrev:
:eek: den här tråden är helt sjuk!!! Är det verkligen tillåtet att klanka ner på någon som bara vill ställa allt tillrätta??

Den här tråden är helt sjuk, Är det verkligen tillåtet att gå på om buke på det vis ni gjort?

.. skulle jag kunna gå in och säja!
 
Sv: Reda ut vissa saker...

vacasso skrev:
Nej, den från buke som gör det är inget bättre själv, men mej veterligen (eftersom jag är läskunnig) är det inte likadant tonfall här som där.
Nej det är värre!! Här handlar det ju bara om personangrepp på "oss" som inte gillar vissas syn på katter medan "vi" blir upprörda å katternas vägnar. Jag har då inte sett den varianten här precis.
 
Sv: Reda ut vissa saker...

kattlover skrev:
Nej det är värre!! Här handlar det ju bara om personangrepp på "oss" som inte gillar vissas syn på katter medan "vi" blir upprörda å katternas vägnar. Jag har då inte sett den varianten här precis.

:eek: :mad:
Jag är väldigt trött, men förstår du vad du just skrev?
Du insinuerar att hela buke är upprörda på er för att ni enbart reagerar på ett sunt sätt över hur vissa katter behandlas .
Jag har tre katter, Mysko har två, de flesta har en eller flera som befinner sej på detta forum eftersom det handlar om katt.
Tror du vi ser med mildare ögon på de som inte behandlar sina katter väl än er?
Tror du vi skiter i katternas situation i sverige enbart för att vårat forum inte tillåter länkning till en viss sida?

Vi reagerar på att de antal som snackar skit om buke och alla dess användare och pekar ut en vet. som brukar vara här *som jag f.ö. tycker är väldigt kompetent utifrån det jag läst av vad han skrivit (har lärt mej mkt, tack :bow: ).
Och våran moderator.
Jag är upprörd över att en tråd tillåts ligga kvar där man kallar folk både det ena och det tredje och sedan har mage och komma hit och raljera (än en gång) över hur fel vi har och hur rätt ni har.

** ***!!
 
Sv: Reda ut vissa saker...

vacasso skrev:
Du och jag drar gränsen för personangrepp väldigt olika ser jag, jag har inte kallat henne något fult, jag menar att genom att starta en sådan tråd är man lite av en * och genom att inte se till att det slutas snackas skit är man likadan själv.
Precis som om jag skulle se någon få stryk på gatan och inte ens ringa polisen om jag nu inte vill ingripa fysiskt.
Hon menar att hon inte gjort något fel.
Där ligger våra meningskiljaktligheter.

Tydligen gör vi det! för här kan det snackas hur mycket skit som helst och om folk utsätter sina djur för djurplågeri i mina ögon så gör det inget så länge det är en katt.
Jag vet faktiskt inte hur du läser inlägg men läsproblem verkar du ha
 
Sv: Reda ut vissa saker...

mimus skrev:
Allvarligt så undrar jag vad du menar?

Jag sitter inte hemma och gråter över att min kattbild blev ondgjord på ett annat forum, även om jag tycker att det var väldigt märkligt.
Jag blev lätt road över hur en bild kan bli använd på ett sådant vis.
Det är bara att läsa inlägget så förstår du. Angående din bild så vet inte jag vad du menar och vad har det med saken att göra?
 
Sv: Reda ut vissa saker...

vacasso skrev:
Den här tråden är helt sjuk, Är det verkligen tillåtet att gå på om buke på det vis ni gjort?

.. skulle jag kunna gå in och säja!
Varsågod! Det är tillåtet så bara att regga sig och skriva på :)

Dessutom handlar tråden i stort sätt om katthållning med vissa sidospår
Den här tråden handlar enbart om att klanka ner på någon annnan
 
Sv: Reda ut vissa saker...

kattlover skrev:
Nej det är värre!! Här handlar det ju bara om personangrepp på "oss" som inte gillar vissas syn på katter medan "vi" blir upprörda å katternas vägnar. Jag har då inte sett den varianten här precis.
:banana: Precis så känner jag med
 
Sv: Reda ut vissa saker...

kattlover skrev:
Nej det är värre!! Här handlar det ju bara om personangrepp på "oss" som inte gillar vissas syn på katter medan "vi" blir upprörda å katternas vägnar. Jag har då inte sett den varianten här precis.

Det är inte eran syn på katter som är problemet det är erat bruk av det svenska språket vi förundras över, och även hur man som människa kan sitta och spy galla över andra?

Jag bryr mig in om ni har era katter på pidestal så länge dom är friska, sunda och mår bra, OK?
 
Sv: Reda ut vissa saker...

SiameseAngel skrev:
Varsågod! Det är tillåtet så bara att regga sig och skriva på :)

Dessutom handlar tråden i stort sätt om katthållning med vissa sidospår
Den här tråden handlar enbart om att klanka ner på någon annnan

Läs igenom eran tråd igen och kom tillbaka, läs hela på en och samma gång, om du då inte inser att den tråden handlar om något helt annan än det du påstår så är jag förundrad över hur du tänker.
 
Sv: Reda ut vissa saker...

Det finns väldigt mycket man skulle kunna säga här men jag låter bli en hel del av det.

Bukefalos katt-forum är en plats för alla med kattintresse, kunniga eller okunniga. Tanken är att man på ett vanligtvis städat och seriöst sätt skall prata och diskutera för att exempelvis lära sig mer om katter. Ett exempel kan vara hur de skall skötas och hanteras för att få ett så bra och naturligt liv som möjligt.

Alla har inte samma bakgrund vilket gör att man har olika sätt att se på olika saker.
Precis som med hästar är jag ganska säker på att det finns mer än ett sätt att hantera katter som är det rätta. Märk att jag skriver att jag är ganska säker.

Tvärsäkra personer anser jag att man bör se upp med i alla lägen. I hästvärlden brukar de kunnigaste personerna vara de som insett att det finns så ofanligt mycket mer att lära hela tiden.

Jag hoppas att så många som möjligt fortsätter att på detta forum skaffa sig nya kunskaper och infallsvinklar, och att de som vill försöka få andra att inse vad som är extra viktigt i vården av katter gör det på ett sådant sätt att de som möjligen inte har insett det fortsätter och lyssna och förhoppningsvis tar till sig ett och annat framöver.
 
Sv: Reda ut vissa saker...

ainasoja skrev:
Läs igenom eran tråd igen och kom tillbaka, läs hela på en och samma gång, om du då inte inser att den tråden handlar om något helt annan än det du påstår så är jag förundrad över hur du tänker.
Jag anser att tråden handlar om katthållning som jag skrivit innan med vissa sidospår
Men att ni kommit in och börjar klanka ner på personer har ju inte gjort saken bättre, det gör ju i sin tur att folk blir förbannade och säger ifrån vilket är en naturlig reaktion
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 836
Senast: Sel
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: cili
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 775
Senast: Migo
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp