Bukefalos 28 år!

Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag vet inte ens hur man tar kontakt med dom? men jag har massor av namn och är villig att lämna ut dom till media.Men för min egen säkerhets skull kanske jag inte ska uppge mitt namn...
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag vet inte ens hur man tar kontakt med dom? men jag har massor av namn och är villig att lämna ut dom till media.Men för min egen säkerhets skull kanske jag inte ska uppge mitt namn...

...:bump:

pm:a mig så får du all info du behöver.....nu går Pjok i "taket" snart :bump:

Tusen tack på förhand om du kan tänka dig att ställa upp :)
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag vet inte ens hur man tar kontakt med dom? men jag har massor av namn och är villig att lämna ut dom till media.Men för min egen säkerhets skull kanske jag inte ska uppge mitt namn...
:bow::bow:Ring och tipsa dem anonymt så gör du en riktigt god gärning. Får de bara lite namn att kontrollera och lite kött på benen. Så är de som jobbar inom research på uppdrag granskning helt otroligt duktiga.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

När är det ikväll 20.00 ? Ska verkligen bänka mig i soffan. Hörde också om slakten av hästar i Dalarna.
Undra hur mycket hästkött med diverse mediciner som finns i våra butiker?
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag är själv en hästägare som nyligen blivit av med min ponny:confused: Allt är polisanmält. Men skulle vara väldigt tacksamm för all info kring vart hon kan finnas, om det är någon som hört/sett något. Bilder på min ponny finns att se på denna sida under efterlysningar. fuxsto på 6år. Jag ber alla hålla ögonen öppna för minsta lilla. hon hämtades av det såkallade "fodervärdarna" i Frändefors (2 mil norr om vänersbog) i början av januari, & skulle enligt överenskommelse uppstallas i gbg området. Om ni ser hör ngt så hör av er!!! nummer finns på min annons på efterslysningar! tack på förhand/ en mkt ledsen & orolig ponnyägare:cry:
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Hoppas vi får sanningen nu!!! :bump::bump:

Uppdrag Granskning är lite inne på avsnitt nr 2 av denna historia......

Kan säga att bara för att saker visas i TV så är det inget som säger att det är sanning som serveras i tv-rutan.
Faktist snarare tvärtom. :grin:

TV vill göra tv som ser bra ut på tittarsiffrorna.

AM
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Usch, det där lät verkligen inte roligt... *håller tummarna att h*n återfinns välbehållen*
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Nej det vet vi alla fast det gäller mer film än uppdrag granskning;)
Har mailat uppdrag granskning och erbjudit min hjälp.Slakteri i dalarna? Upplys mig..en av hästhandlarna som handlar med knorrevången bor i trakten kan man säga..
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Personerna från Knorrevången visade själva tydligt vilken typ av människor de är. Vilka efterhandskonstruktioner gällande slakten av Ametist, då det började brännas och miljökontor, jordbruksverk och livsmedelsverket började granska....
Och den där Veronika visade ju tydligt att hon har en hel del att dölja....
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Kan säga att bara för att saker visas i TV så är det inget som säger att det är sanning som serveras i tv-rutan.
Faktist snarare tvärtom. :grin:

TV vill göra tv som ser bra ut på tittarsiffrorna.

AM

Men nu är det ju dokumenterade fall där hästar försvunnit spårlöst från jordens yta. Det som framkom i Uppdrag granskning idag har jag svårt att se skulle vara osanning.
Jag tycker det är bra att detta faktiskt tas på allvar och att någon är villig att följa upp och undersöka saken. De som har haft hästarna som figurerar i inslaget är säkerligen mycket tacksamma för den information de kan få. Även om media är ute efter att skapa tittarsiffror så får ju många upp ögonen för vem dessa personer är och vilka man ska akta sig för. (ja, iaf en i mängden av alla man bör akta sig för)

Jag tror nog de flesta redan är medvetna om att mycket av det som serveras i media ska tas med en nypa salt. :laugh:
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

*kl*
Efter att ha sett programmet så förstår jag inte varför inte fler hästägare inte tar bort sina egna hästar i stället för att skänka bort/sälja billigt.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Håller med! Det är inte snällt att låta sin häst leva om man inte vet hur den får det! Och många av de fall jag har sett har inte varit glada välmående hästar när dom väl kom fram till knorrevången.Dom behandlas som köttstycken innan dom har blivit det.Var inte så blödiga när det gäller att avliva gamla eller skadade hästar om ni inte kan ha kvar dom! Då dör dom åtminstone välmående och lyckliga!
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Min ponny lånades ut på foder till en kvinna & hennes dotter. Dem gav mej falska uppgifter på allt. & nu är hon borta. Poliser gör allt för att hitta henne just nu
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

kl

Man fick ju fram ett passnummer eller idnr på en häst som ska ha slaktats på Knorrevången. Jag tror det var Nellys magic och att det ska ha skett i början på januari 2008. Vet någon när den hästen såldes?Alltså hur länge Veronica hade den innan den slaktades?
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Min ponny lånades ut på foder till en kvinna & hennes dotter. Dem gav mej falska uppgifter på allt. & nu är hon borta. Poliser gör allt för att hitta henne just nu

Fy vilken mardröm...
Hoppas verkligen att ni hittar henne :(
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Det är väl ingen som tycker att Veronica är en bra människa? Tyvärr har hon väl utnyttjat människor som av ngn anledning inte kunnat ha kvar sina hästar... De här människorna hade ju kunnat ta bort sina hästar själva, då hade de vetat var hästarna tagit vägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Miingla
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 434
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Yle granskar hästförsäljning i en tredelad artikelserie. Granskningen visar på en utbredd handel med sjuka hästar, större import...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp