Bukefalos 28 år!

Förvara hinder utomhus?

danilo

Trådstartare
En spinnoff på "bygga egna hinder"-tråden!

Vi som har ridbanor och inte vill släpa bommar och hinderstöd mellan stall eller någon annan byggnad och ridbanan, hur kan man då förvara det så att hindrena inte blir förstörda?

Är det någon som har någon bra lösning eller något tips på hur man kan göra? :)

Hindermaterialet ska alltså finnas precis bredvid ridbanan så att det är lätt att rulla fram och tillbaka bommar och övrigt.
 
Sv: Förvara hinder utomhus?

Det bästa är ju om man kan bygga ett litet hus åt dem precis utanför staketet.
Har man inte möjlighet till det så ska man ju se till att bommarna inte ligger på backen. Tex lägga upp dem på staketet i ett hörn.
 
Sv: Förvara hinder utomhus?

jag har mina bommar på en mycket avancerad konstruktion, 4st hag stolpar nedslagna i en rektangel ca 0,5 *2m balband mellan stolparna på kortsidorna. Klart! :D bara att lägga bommarna i ställningen så är de skyddade mot lera, snö och äckliga insekter som bygger bon under bommarna om de ligger för länge på marken.

kanske inte det lättaste att nå de understa bommarna men det är där de gamla fula bommarna ändå ligger ^_^.

funderar på en snyggare lösning men än så länge duger denna
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 428
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 542
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 716
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 995
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp