Förvaring

fia0

Trådstartare
har nu äntligen fått den efterlängtade selen. Hur hänger man upp den på bästa sätt. Har ni bilder?

Tackar tackar
Fia
 
Sv: Förvaring

Köp en selehängare kanske ? har min på en sadelhängare nu inte jätte bra men det funkar.
 
Sv: Förvaring

Vilken sorts sele är det?

Jag har mina lokselar på såna där sadel/sel-hängare som bara är en pinne som man kan fälla ner när den inte används.
Inte det bästa men det fungerar.

/M
 
Sv: Förvaring

Vilken sorts sele är det?

Jag har mina lokselar på såna där sadel/sel-hängare som bara är en pinne som man kan fälla ner när den inte används.
Inte det bästa men det fungerar.

/M


Det är en bröstsele.

Hur hänger man alla delar då? Ex sa man ta isär bakselen varje gång? Förstår helt enkelt inte riktigt hur man hänger den så att den hänger bra...:smirk:
 
Sv: Förvaring

Kolla på lite olika hemsidor där det säljs selar, det finns fina hängare att köpa för bröstselar!
 
Sv: Förvaring

Har ett sånt "selupphängnings-kit", kostade väl ca 200 kr. Helt klart värt pengarna :)

15369997.jpg

Kroken längst upp till höger ingick inte, den har pappa gjort..
 
Sv: Förvaring

Det är väll bara att hänga upp den på en sadelhängare lr en pinne:smirk:
Så här gör man ju med tömmarna, lindar upp dom:)
http://www.tarnsjogarveri.se/bilder_horse/arbetssele/tommar_liten.jpg

Såhär vore nog det bästa för selen men det orkar man junte heller:p
http://www.rideanddrive.co.uk/harness/leather/commodor/images/hack1.jpg

Här hänger den ju bra:)

Men jag brukar hänga upp bröstan (när jag använde brösta) framför däckeln o bakselen bakom däckeln på samma "stång" och huvudlaget länst ut...:)
Snarlika detta fast tätare:smirk:
http://worcs.britishdrivingsociety.co.uk/images/sales/angela01.jpg

"Selhängar-kit" e ju bra - dyrt, man kan kanske göra själv?:)
 
Sv: Förvaring

Har ett sånt "selupphängnings-kit", kostade väl ca 200 kr. Helt klart värt pengarna :)

15369997.jpg

Kroken längst upp till höger ingick inte, den har pappa gjort..


Vilket bra pris :) Vill också ha det så men det får nog inte plats i sadelkamaren :/
 
Sv: Förvaring

Har ett sånt "selupphängnings-kit", kostade väl ca 200 kr. Helt klart värt pengarna :)

15369997.jpg

Kroken längst upp till höger ingick inte, den har pappa gjort..

Den där såg ju perfekt ut.... Var har du köpt den?
 
Sv: Förvaring

Bröstan brukar jag knäppa upp nackstycket och låter draglinorna sitta kvar. Hänger upp draglinorna så brösta och linor bildar en cirkel. Däckel, svanskappa och gjordar hänger ihop. bakselen hänger jag upp på rumpdelen. Så hänger selarna på en vanlig pinne bara.
Det ska byggas anpassade skåp i stallet och då blir det ordentliga hängare...
 
Sv: Förvaring

DET VERKAR UNDERFÖRSTÅTT ATT DET HANDLAR OM EN BRÖST SELE MEN JAG VILL BARA SÄGA ATT NI SOM HAR RINGBOSSOR HÄNG DEM FÖR GUD SKULL UPP OCH NER:eek: ALLTSÅ NACK YTAN NER. VI HAR TYVÄRR HÄNGT NÅGRA TVÄRT OM MED NACKEN UPP MED RESULTATET EN SNED BOSSA!! INGEN VACKER OVAL LÄNGRE NÅT SNETT SKAVANDE ELÄNDE ATT LÄGGA PÅ HÄSTEN SUCK!!:cry:
 
Sv: Förvaring

DET VERKAR UNDERFÖRSTÅTT ATT DET HANDLAR OM EN BRÖST SELE MEN JAG VILL BARA SÄGA ATT NI SOM HAR RINGBOSSOR HÄNG DEM FÖR GUD SKULL UPP OCH NER:eek: ALLTSÅ NACK YTAN NER. VI HAR TYVÄRR HÄNGT NÅGRA TVÄRT OM MED NACKEN UPP MED RESULTATET EN SNED BOSSA!! INGEN VACKER OVAL LÄNGRE NÅT SNETT SKAVANDE ELÄNDE ATT LÄGGA PÅ HÄSTEN SUCK!!:cry:

Ringbossa? Vad är det? Japp det handlar om en bröstsele.
 
Sv: Förvaring

japp har lärt om det var bara så bekvämt att skriva med stora bokstäver:o . ringbossa är en separat del en underliggande stoppad del som placeras under lokor på en loksele .
pylalinnea.jpg
det finns lite olika varianter hur som haver är det en dyr deltalj som så lätt kan bli sned.:crazy:
 

Liknande trådar

Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 179
Senast: Rie
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
959
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: Sedna
·
Trav Kikar på travselar i olika webshopar och snavar över detta begrepp titt som tätt, utan vidare specificering. Vad menas med detta? På...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp