Smart förvaring i litet kök?

IMG_20230704_100717_981.jpg

Andra änden av köket, med spis, diskmaskin, ho, bänkskivor, överskåp (med mikro längst bort ovanför vedpannan), bordet (som är i höjd med bänkskivorna så man kan använda det också som bänk, och barstolar) etc. Skåpet med gröna väggar är kryddskåpet, med en hundbädd på golvet framför och en liten fåtölj bredvid (så man kan sitta och läsa och kolla hur det går med maten i ugnen :p ). Överskåpen börjar ca 75 cm ovanför bänkskivan, så att det inte ska kännas trångt att hålla på på bänken.
 
Visa bifogad fil 122715
Andra änden av köket, med spis, diskmaskin, ho, bänkskivor, överskåp (med mikro längst bort ovanför vedpannan), bordet (som är i höjd med bänkskivorna så man kan använda det också som bänk, och barstolar) etc. Skåpet med gröna väggar är kryddskåpet, med en hundbädd på golvet framför och en liten fåtölj bredvid (så man kan sitta och läsa och kolla hur det går med maten i ugnen :p ). Överskåpen börjar ca 75 cm ovanför bänkskivan, så att det inte ska kännas trångt att hålla på på bänken.
Hm, vinrankan över diskbänken ger mig fina idéer om att det borde gå att ha en liten ört odling på liknande sätt.
 
Hm, vinrankan över diskbänken ger mig fina idéer om att det borde gå att ha en liten ört odling på liknande sätt.
Någon typ av murgröna - ganska liten till en början, nu går den flera varv fram och tillbaka över stången. Den har växt väldigt bra där (det är ju ett fönster mitt emot) så det kan säkert funka med örtodling på liknande sätt om man har ljus - och det är ett perfekt ställe för att komma ihåg att vattna ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 652
Senast: Ainon
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 089
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp