Bukefalos 28 år!

Foglossning som till slut verkat ge med sig!

Lupino

Trådstartare
Såg fram emot förlossningen av mer än det uppenbara skälet: foglossningen skulle försvinna i princip omedelbart hade jag fått berättat för mig! Men så blev det ju inte som jag ju även läst många andra vittna om här på Bukefalos.

Fast det blev ju bättre med tiden, så bra att jag inte kände av något vid promenader när dottern var ca 11 månader. Bestämde mig för att testa jogga lite (sprang en hel del innan graviditeten), men jag kom inte längre än 100 meter innan jag kände att detta går inte (kände att det var rörligt när jag sprang). Jag fick såklart jätteont efteråt och fick lägga alla motionsplaner på hyllan.

Men nu hade det gått ytterligare tid och jag tyckte det var dags att testa springa igen. Sprang någon kilometer med korta mjuka steg och kände inget särskilt. Inget dagen efter heller, testade springa igen några dagar senare och sprang då på lite mer och även denna gången gick det bra. Jippie!! 16 månader efter förlossningen är jag i princip besvärsfri (känner av fogarna runt mensen dock).

Lycka till alla ni andra som också har känningar!
 
Sv: Foglossning som till slut verkat ge med sig!

Åh hopp vad skönt :) Mina fogar blev ju bättre vid förlossningen men de är inte BRA än. Och just nu har de blivit aningens sämre igen .. så sånt här blir jag glad av att läsa :laugh:
 
Sv: Foglossning som till slut verkat ge med sig!

Jag håller tummarna för dig med!

Det jag har fått rekommenderat var att inte utsätta mig för något som gjorde ont om det gick att undvika, så ta det försiktigt nu när du har känningar! Träning av djupa bukmuskulaturen ska hjälpa men det kom jag aldig till skott med.
 
Sv: Foglossning som till slut verkat ge med sig!

Jag ska alltså vara glad att mina foglossningar försvann snabbt, dottern är nu 5 veckor och jag har inte haft problem med fogarna på iaf ett par veckor. :bow:
Skönt att det verkar ge med sig för dig också.:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Habina
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 441
Senast: bellala
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 293
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp