Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

kl

Med första barnet började jag känna av bakfogarna runt v. 15, slutade sen pa timjobbet jag hade da som var ganska tungt. Bakfogarna blev aldrig värre men framfogen började göra ont runt v. 30. Kände mig aldrig direkt begränsad av fogarna, mer än att det gjorde riktigt ont pa kvällen/natten om jag rört mig lite för mkt en dag.

Den här graviditeten (är i v. 17 nu) hade jag tva veckor runt v. 8 som jag hade riktigt ont i bakfogarna men det försvann igen. Nu senaste dagarna har jag börjat fa ont igen om jag gatt mkt en dag. Känner ingenting när jag rör mig men sen pa kvällen gör det riktigt ont men är borta pa morgonen igen. Hoppas det inte blir värre än sahär.
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

KL
Jag har en fråga. Jag har vad min sjukgymnast säger "foglossning hela tiden", alltså samma smärta som vid foglossning dygnet runt. Jag vet ju inte hur en foglossning känns så jag inte har barn men jag får lita på sjukgymnasten.
Det gör ont :angel:

Ni som har foglossningar, hur gör ni för att minska smärtan?
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Foglossningsbälte och hålla sig i stillhet, alternativt bara sådana rörelser som inte gör ont.

Men är det alltså foglossningssmärtor du har, fast utan att vara gravid?

Om det är nägot annat du har, så hjälper förmodligen inte det som hjälper vid foglossning dig.
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Foglossningsbälte och hålla sig i stillhet, alternativt bara sådana rörelser som inte gör ont.

Men är det alltså foglossningssmärtor du har, fast utan att vara gravid?

Om det är nägot annat du har, så hjälper förmodligen inte det som hjälper vid foglossning dig.

Ja enligt "diagnosen" är det sådana smärtor jag har som till en viss del lugnar ned sig när man har bälte som trycker ihop delarna. Jag har fått träningsförbud förutom de bålövningar jag fått av sjukgymnasten.

Tänkte om ni, som är föräldrar eller blivande föräldrar har tips på vad ni gör för att minska smärtan. Tack för svaret!
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Tyvärr är det enda som hjälper att vara så still som möjligt, ha bälte samt ev sjukgymnastik och vattengymnastik.

Hur länge har du haft det?
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Tyvärr är det enda som hjälper att vara så still som möjligt, ha bälte samt ev sjukgymnastik och vattengymnastik.

Hur länge har du haft det?

I ca 1.5 år. Har ni något spec bälte? Min sjukgymnast sa att vilket bälte som helst passar så länge det sitter rätt.
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Det som funkat bäst för mig är en Equaltity-line täckgjord som jag virar två varv runt rumpan! :D Jag har ett tunnare också som sjukgymn rekommenderat men när jag varit ute mkt och i stallet har täckgjorded varit mkt stadigare.

Prova vattengympa om du inte gjort det!
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Det som funkat bäst för mig är en Equaltity-line täckgjord som jag virar två varv runt rumpan! :D Jag har ett tunnare också som sjukgymn rekommenderat men när jag varit ute mkt och i stallet har täckgjorded varit mkt stadigare.

Prova vattengympa om du inte gjort det!

haha, det ska jag prova :D
Tack för tipsen! Hoppa ni alla här inne blir bättre eller mår bra.
Jag ska då inte föda barn :p
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

jag har använt tens-appareten för att lindra smärtan. Det fungerar bra.
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

I ca 1.5 år. Har ni något spec bälte? Min sjukgymnast sa att vilket bälte som helst passar så länge det sitter rätt.

Jag har ett från gula rehab som är bra, inte så dyrt, och enkelt att ta på och av.
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Stabiliserar bäckenet genom att stärka korsettmuskulaturen och bäckenbotten. Knipövningar och ridning fungerar för mig.
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Ungefär så var det för mej oxå, det har kommit och gått lite grann, dock så blir det värre för varje gång. Nu har iofs framfogen inte haft nått uppehåll än men jag hoppas på att det kommer någon gång för den gör ont:crazy:. Tyvärr så är det nog inget att räkna med men man kan ju hoppas.
 
Sv: Foglossning, vad har du för erfarenheter av det?

Jag känner inget i framfogen. Konstigt med tanke på hur ont jag hade bak, och det tidigt också. Däremot ömmar framfogen när läkaren/sjukgymnasten trycker på den.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 162
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 146
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 863
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 150
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp