Hälsade på Hertha o Hedwig igår. De har det fint.

Hertha har även fått hovarna verkade o skötte sig som en stjärna.

De blev glada att se oss och ville ha massa gos. Hertha stod med huvudet i min famn en lång stund oc fick massa pussar o kel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vår är nu med ett annat sto med föl, och de leker, leker, leker och leker lite till.Om inte han leker med ponnyn så skulle jag definitivt skicka iväg. Förmodar att det blir till någon vettig som du litar på. Och evt åka dit en gång i veckan till en början om det går, för att ha koll.Men du kommer få en mycket gladare och hållbarare häst om du ger honom lekkompisar.
Han ser jättefin ut!Jag har svårt att uppskatta hur mycket Bansai äter. Dom går fortfarande ute och får typ 25-30 kg torrt hösilage per dygn på 2 ston och 2 föl. Förutom det får han lite lusern och fölpellets, mest för att ha nåt att äta när mamma äter sitt kraftfoder. Tror han är ganska bra i hull, växer och har fått bra vinterpäls. Mamma häst är något tunn men äter så mycket hon kan. Hoppas det ger sig när vi skiljer av.
Visa bifogad fil 77959
Vad kul att du tycker detHan ser jättefin ut!![]()
Vår är nu med ett annat sto med föl, och de leker, leker, leker och leker lite till.
Det är en bra bit från oss (två timmar), men nästa söndag skall vi åka och hälsa på.
Enligt matten på plats , för det andra stoet, så går all tid för fölen till varandra. Mammorna får lite ledigt och ungarna har kul.
Men de vilar inomhus ca 4-6 h per dygn.
Jag längtar efter att träffa dem igen. Nu har de varit i den nya flocken i sex veckor.
Då har du minnet av din vackra häst kvar!Min dumma unge tänker visst inte alls behålla sin vackra färg.Han har varit så otroligt stark i sin grundfärg hittills men har på bara ett par dagar fällt en massa päls och där under kom det fram grått...
Visa bifogad fil 77975
Till helgen hoppas jag att han åker, så jag slipper följa eländet.![]()
Min dumma unge tänker visst inte alls behålla sin vackra färg.Han har varit så otroligt stark i sin grundfärg hittills men har på bara ett par dagar fällt en massa päls och där under kom det fram grått...
Visa bifogad fil 77975
Till helgen hoppas jag att han åker, så jag slipper följa eländet.![]()
Jo det är väl sant. Men då kunde väl hennes fuxfärgade unge fått bli skimmel istället så hade den här kunnat få fortsätta vara gul... Suck! Men ja. Han skimlar.Då har du minnet av din vackra häst kvar!
Blir han skimmel, alltså?
Jo det är väl sant. Men då kunde väl hennes fuxfärgade unge fått bli skimmel istället så hade den här kunnat få fortsätta vara gul... Suck! Men ja. Han skimlar.![]()
Ja, de brukar säga så här på några färgforum jag följer:De som blir skimlar är ofta just väldigt starka i sin grundfärg innan de skimlar av! Synd på den vackra gulbruna färgen - min favvo!!