Föla inne eller ute?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Iaraphel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 4 804
För den delen tror inte jag det kan vara en bra start i livet att bli född i max 5 plusgrader och sedan gå och frysa till någon kommer på morgonen för att ta in dem.
Det ÄR en bra start att födas ute.. om det så bara är max 5 plusgrader, det gör absolut ingen skada på varken sto eller föl.. och självklart vakar vi över fölningen och hjälper till om så behövs, tror du att vi ligger och sover då det är fölningsdags.. definitivt inte :)!

Det bästa är om dom kan föla ute.....fölet sätter bättre imunförsvar är det många som säger.
Mina hästar har alltid fölat ute och det har gått jätte bra!!!!
Men det är klart....om det är snö/slask som det är nu så får hon föla i boxen!!!
Men annars ute. :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Rosett
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
24
· Visningar
1 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka