Följer efter

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Instant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 859
I

Instant

Igår när jag var i paddocken med hästen, en valack f. -03 så stod han utan att jag höll i honom eller något när jag fixade linorna. Då släppte jag dem, och började gå - och han följde efter! Så fort jag stannade så stannade han, och följde efter mig hur jag än svängde eller vilka vägar jag tog. :)

Vad "betyder" detta?

Sv: Följer efter

Grattis!
Det betyder att du har en mycket fin kontakt med din häst. Att hästen följer efter dig självmant kan du tolka som att den tycker att du är värdig förtroendet att vara ledare. :bow:

Det gör Wilma och Qrt också när man släpper dom i ridhuset. :)

Jag har funderat på det här med att hästen följer efter en. Jag har sett flera exempel på hästar som efter ett ridpass följer efter sina ryttare, emn så fort de kommer in i boxen igen är de precis lika "elaka" som innan. Det är nog inget säkert tecken på ledarskap, det krävs mer än att hästen följer efter en när man går..

Hästar följer efter vem som helst. Man är ingen ledare för att hästen följer efter en. Herregud, mina hästar följer efter katterna om dom går in i hagen.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 131
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 995
Senast: lirco11
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka